Az érzelmi intelligencia és a munkahelyi teljesítmény közötti kapcsolat vizsgálata az értékesítési területen dolgozók körében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csankó Zsófia
További közreműködők: Göndör András
Jackson Mónika
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:adaptív értékesítési magatartás
építőipar
értékesítés
érzelmi intelligencia
teljesítmény
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53258
Leíró adatok
Kivonat:A modern üzleti világ éles versenyhelyzetében a szervezetek sikere azon múlik, hogy értékesítési szakembereik mennyire jártasak a kihívásokban való eligazodásban és a stratégiai célok elérésében. Ez a dolgozat az érzelmi intelligencia, az adaptív értékesítési magatartás és az értékesítési teljesítmény összefüggését vizsgálja, az építőiparra fókuszálva egy műszaki kereskedelmi vállalaton belül. Az 50 értékesítő kolléga körében végzett vizsgálat során a kutatás pozitív kapcsolatokat támaszt alá: az érzelmi intelligencia hatással van mind az adaptív értékesítési magatartásra, mind az értékesítési teljesítményre. Az adaptív értékesítési magatartás nemcsak az értékesítési teljesítmény független befolyásolójaként jelenik meg, hanem az érzelmi intelligencia és a teljesítmény közvetítőjeként is. Az eredmények hangsúlyozzák az érzelmileg intelligens és alkalmazkodóképes értékesítési szakemberek jelentőségét a tartós ügyfélkapcsolatok előmozdításában, az értékesítési összetettségekben való eligazodásban és a csapat általános rugalmasságának fokozásában egy dinamikus üzleti környezetben. A tanulmányban összegyűjtött betekintések az elméleti vonatkozásokon túl a toborzás, a képzés és a vezetői gyakorlatok gyakorlati alkalmazásaira is kiterjednek. Elismerve a kutatás korlátait, a következtetések szilárd alapot kínálnak a jövőbeli vizsgálatokhoz, és gyakorlati útmutatást adnak azoknak a szervezeteknek, amelyek célja értékesítési erejük optimalizálása a tartós siker érdekében.