Városmarketing, városmárkázás Mohács város tekintetében

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Zvornik Krisztina
Other Authors: Cserdi Áron
Grósz Dr. Péter
Format: Thesis
Kulcsszavak:busójárás
gazdaság
Mohács
stratégiai terv
turizmus
városfejlesztés
Városmarketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53338

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53338
005 20240222102834.0
008 240222suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Zvornik Krisztina 
245 1 0 |a Városmarketing, városmárkázás Mohács város tekintetében  |c Zvornik Krisztina  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A kutatás témája Mohács városmarketingjének vizsgálata és értékelése, különös tekintettel a város turisztikai vonzerejének felmérésére. A témával azért foglalkoztunk, mert az egyre növekvő városi versenyhelyzetben kiemelkedő fontosságúvá vált a lakosok, vállalkozók és befektetők vonzása érdekében a város stratégiai tervezése és kommunikációja. A kutatásban azt vizsgáltuk, hogy Mohács jelenlegi marketingstratégiája hatékonyan ösztönzi-e a helyi gazdasági fejlődést és a turizmus növelését. Ennek érdekében megnéztük a város keresletét, kínálatát, valamint kommunikációs kompetenciáját. Mohács idegenforgalmi potenciáljának felmérésére kis mintaelemszámú kvalitatív kutatást végeztünk. A módszertan magában foglalja az üzleti szereplők, városvezetés és marketingszakemberek interjúinak felhasználását, valamint a város marketinganyagainak és promóciós tevékenységeinek elemzését. A 6 szakértői mélyinterjú elkészítése során többek között azt akartuk megtudni, hogy Mohács városmarketingjének tudatos tervezése és annak hatékony végrehajtása pozitív hatással van-e a város turizmusára, gazdaságára és lakosságának életminőségére. Az eredmények alapján azonosítottuk Mohács erősségeit és gyengeségeit a turisztikai vonzerő és a városmarketing terén. Az egyedülálló történelmi és nemzetiségi örökségek, valamint az ország legnagyobb kulturális fesztiválja, a Mohácsi Busójárás hozzájárulhatnak a város pozitív imázsának erősítéséhez és kiemelkedő potenciált jelentenek a turisták vonzásában. A kutatás eredményeinek alkalmazása segíthet Mohácsnak fenntartható és sikeres városmarketing stratégiájának kialakításában, ami hozzájárulhat a város gazdasági és társadalmi fejlődéséhez. 
695 |a busójárás 
695 |a gazdaság 
695 |a Mohács 
695 |a stratégiai terv 
695 |a turizmus 
695 |a városfejlesztés 
695 |a Városmarketing 
700 1 |a Cserdi Áron  |e ths 
700 1 |a Grósz Dr. Péter  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53338/1/V%C3%A1rosmarketing%2C%20v%C3%A1rosm%C3%A1rk%C3%A1z%C3%A1s%20Moh%C3%A1cs%20v%C3%A1ros%20tekintet%C3%A9ben%20%28Zvornik%20Krisztina%29.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53338/2/Zvornik_Krisztina_szakdolgozat_b%C3%ADr%C3%A1lat_k%C3%BCls%C5%91_konzulens.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53338/3/Zwornik%20K_%20B%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés