Beszállítói és vevői projektek a Robert Bosch Elektronika Kft. hatvani telephelyén

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kovács-Magyar Fanni
További közreműködők: Horváth Dr. Annamária
Pázmándi Tamás
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:beszállítói projektek
projekt
projekt hatékonyság
projektsiker
Robert Bosch Elektronika Kft.
vevői projektek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53370
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozati témám kiválasztását a Robert Bosch Elektronika Kft., valamint a Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Kar közötti duális képzés adta lehetőségei indokolják. Az intézmények közötti együttműködés keretében nem csupán az egyetemi szemináriumok elméleti tartalmát sajátíthattam el, hanem a vállalatnál tett szakmai gyakorlatok során személyesen is bepillantást nyerhettem a gyakorlati tudás alkalmazásának valóságába. Ez idő alatt lehetőségem nyílt megismerni a beszállítói és vevői projekteket érintő fejlesztéseket, amelyek jelentősen felkeltették az érdeklődésemet. A piaci és beszállítói kör gyors változásaihoz való alkalmazkodás érdekében a jelenlegi beszállítói és vevői projektek segítenek a vállalatoknak rugalmasan reagálni. Az adatokon alapuló beszállítói és vevői projektek lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy támaszkodjanak az elemzésekre és adatokra a megalapozott döntéshozatalhoz, javítva ezzel a működésüket. Az ügyfélközpontú megközelítés, amit a vevői projektek elősegítenek, kulcsfontosságú a mai vállalatok számára, mivel segít az ügyfelek igényeinek hatékony kielégítésében és a versenyképesség növelésében. A beszállítói projektek segítik a vállalatokat a beszállítóiktól érkező termékek és szolgáltatások minőségének és hatékonyságának ellenőrzésében. Emellett lehetőséget nyújtanak árak és kereskedelmi feltételek áttekintésére, potenciális költségcsökkentési lehetőségek felfedezésére, valamint a beszállítóktól származó kockázatok azonosítására és kezelésére. Ezáltal javíthatják versenyképességüket és biztosíthatják a vállalat hosszú távú stabilitását. A vevői projektek a vállalatoknak segítenek a belső folyamatok összehangolásában és a hatékonyabb költségkezelésben. Emellett a vevői projektek fókuszáltak az ügyfelek igényeinek kiszolgálására, elégedettségük növelésére és hűségük megerősítésére, ami hosszú távon növelheti az értékesítést és a bevételt. A szakdolgozatom első felében fontosnak tartom, hogy átfogó képet alkossak a téma elméleti hátteréről, amelyben az alábbi témákat dolgoztam fel: a projektmenedzsment evolúciója és stratégiai szerepe a szervezeti projektkezelésben, a projektsikeressége, a tevékenységmenedzsment szerepe a projektvezetés sikeres végrehajtásában, valamint a teremlésmenedzsment és a logisztika összjátéka a vállalati sikerért. A szakdolgozatom második felében primer kutatást végeztem, amely 2022.01.01.-2023.11.01. időintervallumra vonatkozó projektek adatainak részletes feldolgozását és értékelését foglalja magában, hozzájárulva ezzel az adatalapú döntéshozatalhoz. Emellett a kvalitatív adatgyűjtés kontextusában mélyinterjúkat folytattam le olyan személyekkel, akik részt vettek projektvégrehajtásban, annak érdekében, hogy feltárjam tapasztalataikat, különösen a projektvégrehajtás során felmerülő nehézségek és kihívások tekintetében. Ezt követően a kapott eredményeket részletes elemzésnek vetettem alá, és következtetéseket vontam le. A kutatás eredményeként olyan stratégiai iránymutatásokat és ajánlásokat javasoltam, amelyek a kapott adatokra és eredményekre épülnek.