Múzeumok marketingkommunikációs tevékenységének elemzése a szolgáltatások piacán

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fleischmann Anna
További közreműködők: Dr. Rimóczi Dr. Csilla
Goda Gabriella
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:kulturális intézmény
kultúra
marketing
marketingkommunikáció
múzeumok
szolgáltatásmarketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53437
Leíró adatok
Kivonat:Témaválasztásom azért esett a múzeumok marketingkommunikációs tevékenységének elemzésére, mert sokat járok múzeumokba és amióta marketingkommunikációt tanulok, akarva-akaratlanul is minden egyes alkalommal “szakmai” szemmel is vizsgálom azt, amit látok. A múzeumok marketingkommunikációs tevékenysége aktuális téma, mert a digitális megoldások elterjedésével olyan új irányok jelennek meg a marketingkommunikáció terén - még a múzeumok “hagyományos” világában is -, melyeket mindenképpen érdemesnek tartok mélyrehatóbban megvizsgálni. Szakdolgozatom célja a múzeumok marketingkommunikációs tevékenységének feltérképezése. Szeretném megvizsgálni, hogy hogyan alkalmazzák a múzeumok a különböző marketingkommunikációs eszközöket, milyen módon kommunikálnak a látogatókkal, és hogyan érik el céljaikat a kulturális piac dinamikus és folyamatosan változó környezetében. Kutatásom során különböző módszereket alkalmazok, mint például a szekunder és a primer kutatás (ez utóbbi kvalitatív - mélyinterjú és kvantitatív - kérdőív), hogy minél teljesebb képet kapjak erről a piacról és a múzeumok által jelenleg alkalmazott marketingkommunikációs gyakorlatról. A hipotézisek bizonyítása és a kutatási kérdések megválaszolása lesz a célom. A dolgozatom végén pedig a kutatásom eredményei alapján javaslatokat és következtetéseket fogalmazok meg, majd összegzéssel zárom a dolgozatom.