Az Employer Branding folyamat pozicionálásának és alkalmazásának bemutatása a Robert Bosch Kft. Z generációs munkavállalói esetében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Wittek Anna
További közreműködők: Jäckel Dr. Katalin
Novák Orsolya
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Bosch
employer branding
erősségek
gyengeségek
munkáltatói márkaépítés
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53487
Leíró adatok
Kivonat:AbsztraktAz Employer Branding a munkaadói márkaépítés egy olyan stratégiája, amely célja, hogy vonzóvá tegye az adott vállalatot a jövőbeli potenciális munkavállalók és a jelenlegi alkalmazottak számára. Ez a folyamat a munkáltatói praxisok fejlesztésére és kommunikációjára, a szervezeti kultúra és értékek kiemelésére, valamint az alkalmazotti élmény javítására összpontosít azzal a céllal, hogy felkeltse a munkavállalók érdeklődését és fokozza elkötelezettségüket a közös vállalati célok elérésében. Az Employer Branding gyakran szerepel a vállalatok toborzási és munkaerő megtartási stratégiájának fontos elemei között, mivel a munkaerőpiacon jelentős verseny folyik a tehetséges és képzett munkavállalók megszerzéséért. A kutatás során a fókuszt a Z generációt képviselő Bosch munkavállalóira, lényegében a gyakornokokra kívánjuk helyezni, illetve azt fogjuk vizsgálni, hogy a Robert Bosch Kft milyen mértékben tudja pozitívan befolyásolni a Z generációt, továbbá az említett munkavállalói korosztály milyen mértékben vált elkötelezetté a munkáltató irányában. A szakdolgozatban bemutatjuk a Bosch cégcsoportot és ezen belül a Robert Bosch Kft fejlődésének hátterét. Makro- és mikrokörnyezeti elemzés útján vázoljuk a vállalkozás működési környezetét. Hangsúlyosan mutatjuk be a magyarországi Bosch Employer Branding tevékenységét, annak szervezeten belüli felépítését, külön kitérve a 2023. év stratégiára és eszközökre, illetve elhelyezve abban az iránymutatásul szolgáló külső tanácsadói (PWC) felméréseket. Röviden összefoglaljuk a Z generáció jellegzetességeit, valamint a kérdőíves kutatásunk módszertanát. Lépésről-lépésre kielemezzük, majd értékeljük a két kérdéskörre épülő kérdőíves felmérésünk üzeneteit, végül ajánlásokat fogalmazunk meg a Robert Bosch Kft Employer Branding tevékenységének tökéletesítésére vonatkozóan. A szakdolgozat egyes témaköröket a hitelesség növelése érdekében saját személyes, gyakorlati tapasztalataimmal egészítem ki.