A globális fenntarthatósági vállalások kihívásai a Magyarországi multinacionális vállalatok tükrében a Starbucks vállalat példáján keresztül bemutatva

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gáspár Judit Lilla
További közreműködők: Mucha László
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fenntarthatóság
környezeti menedzsment
környezetvédelem
marketingkommunikáció
zöld marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53501
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom középpontjában a Starbucks Magyarország vállalat vizsgálata áll. A dolgozatban arra a kérdésre keresem a választ, hogy a környezetvédelem milyen hatást gyakorol a vállalatokra, illetve a globális fenntarthatósági vállalások mennyire jelentenek kihívást egy Magyarországon is működő multinacionális vállalat számára. Célom volt, hogy fogyasztói, valamint vállalati oldalról is kutassam a fenntarthatóság, valamint környezetvédelem témáját. A szakirodalmi feldolgozás mellett primer kutatást végeztem, amelynek keretében kvantitatív és kvalitatív módszereket egyaránt alkalmaztam. A kvantitatív kutatás során egy online kérdőíven keresztül a fogyasztói oldalról vizsgáltam a Starbucks vállalat népszerűségét, fenntarthatósági törekvéseinek ismeretségét. Vállalati oldalról pedig egy mélyinterjún keresztül még mélyebben beleláthattam a Starbucks Magyarország fenntarthatósági céljaiba. A vizsgálatom legfőbb következtetései közé tartozik, hogy a Starbucks Magyarország valóban rendkívül elkötelezett a fenntarthatóság iránt. A vállalat évről évre újabb lépéseket tesz meg a környezetvédelem érdekében, ugyanakkor még számos fejlesztési lehetőség adott a vállalat számára.