Olasz sajtok fogyasztása az országeredet-imázs tükrében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szántó Kitti
További közreműködők: Horváth Csenge Olga
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:etnocentrizmus
élelmiszerfogyasztás
Olaszország
országimázs
termékmarketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53524
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom középpontjában az olasz sajtok közül a mozzarella, a mascarpone, a Parmigiano Reggiano, a ricotta és a Grana Padano vásárlási szokásai állnak, valamint a fogyasztók megítélése, egyéb termékjellemzők és az országimázs alapján. Mivel ezek közül három sajt, pontosabban a gorgonzola, a Parmigiano Reggiano és a Grana Padano oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel rendelkezik (O.E.M.), ezért fontosnak tartom ezeknek a jelöléseknek a bemutatását, és hatásukat a vásárlási döntés szempontjából. Dolgozatomban részletesen ismertetem kutatásom elemi fogalmait, mint például a fogyasztói magatartást, az országimázst, az országeredet-imázst és a fagyasztói etnocentrizmust. Kutatásaim elvégzése után javaslatokat teszek, az olasz sajtok népszerűsítése érdekében.