Esettanulmány - Gravír neked induló kisvállalkozás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Juhász Rebeka Barbara
További közreműködők: Daghistani Fadi Péter
Kovács Dr. Ildikó
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:esettanulmány
kisvállalkozások
szolgáltatásmarketing
versenyhelyzet
weboldal
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53534
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatomban a Gravír Neked induló kisvállalkozás sikeres piacra lépéséhez szükséges elemzéseket folytattam le. A kutatómunka célja a gravírozás, és az egyedi ajándékok szektorában fennálló versenyhelyzet, azon belül is négy kiválasztott versenytárs megismerése és bemutatása volt. A versenyhelyzet elemzés alapján ezekben a szektorokban több kisebb-közepes méretű vállalkozás versenyez a fogyasztókért. Közülük a Gravír Neked két tulajdonosa négyet emelt ki, a Gravír Expressz-t, az Ajándékbázis-t, a Gravox-ot és a Gravirozas.hu-t, a továbbiakban tehát erre a négy versenytársra koncentráltam a kutatást. Az elemzéseket a szolgáltatásmarketing 7P modellje alapján végeztem el, külön kitérve a vizsgált versenytársak, majd pedig a Gravír Neked jelenlegi helyzetére és gyakorlataira. Ezzel a módszerrel azokat a tényezőket igyekeztem feltárni, amiket a vállalkozás előnyére fordíthat, amivel kitűnhet a versenytársak közül. A vizsgálatok alapján a termék választékot illetően van szükség a legnagyobb és leggyorsabb fejlődésre, a jelenlegi rendkívül szűk termékkínálattal a Gravír Neked messze elmarad a versenytársak mögött. Ahhoz, hogy a fogyasztók megismerjék a vállalkozást fontos, hogy kiemelt figyelmet szenteljenek a tulajdonosok a promóciós tevékenységekre is. Az induló kisvállalkozásra jellemző alacsony költségvetés miatt az egyik, ha nem a leghatékonyabb az aktív közösségi média jelenlét és fizetett hirdetések lennének erre a célra. Ilyen módon kis költséggel is sok embert érhetnek el, ráadásul jól targetálhatók is a hirdetések. Az elemzések után a Canvas modell használatával meghatároztam a Gravír Neked értékajánlatát, ami elsődlegesen a teljesen egyéni, személyre szabott ajándéktárgyak gyors elkészítését, segítőkész, kedves hozzáállást és aktív online kommunikációt jelent. A felhasználói interjúk segítettek mélyebb betekintést nyerni a célcsoportot képező potenciális fogyasztók online vásárlási és ajándékozási szokásait illetően, illetve a vállalkozás jövőbeni weboldalával szemben támasztott követelményeket is jobban megismertük. Megerősítést nyert, hogy fontos, hogy sokféle fizetési és szállítási opció legyen elérhető a vásárlók számára a weboldalon. Néhány napnál hosszabb elkésztési és kiszállítási idő esetén a vállalkozás hátrányba kerülne a versenytárs cégekkel szemben, ugyanakkor az is fontos, hogy a megígért rövid határidőket tartaniuk is tudni kell a vásárlói elégedettséghez. Megjelenését és felépítését tekintve egy logikus, egyszerű, könnyen navigálható weboldalra van szüksége a vállalkozásnak.