Digitalizálódás a képzőművészet közvetítésében és fogyasztásában - A közösségi média marketing szerepe a kortárs alkotók és a kiállítóterek tevékenységében

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mihucz Brigitta Róza
Other Authors: Máté Dr. Zoltán
Sárai Vanda
Format: Thesis
Kulcsszavak:élménymarketing
figyelemgazdaság
képzőművészet közvetítés
közösségi média
kultúrafogyasztás
személyes márka
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53599

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53599
005 20240222103525.0
008 240222suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Mihucz Brigitta Róza 
245 1 0 |a Digitalizálódás a képzőművészet közvetítésében és fogyasztásában - A közösségi média marketing szerepe a kortárs alkotók és a kiállítóterek tevékenységében  |c Mihucz Brigitta Róza  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom témájának kiválasztásakor fontosnak tartottam, hogy az kapcsolódjon hozzám és az érdeklődési körömhöz, annak érdekében, hogy a területen szerzett korábbi ismereteimmel is segíteni tudjam a kutatásom eredményességét. Így esett a választásom először a művészetekre, ezt tovább szűkítve a képzőművészetre, majd körvonalazódott bennem a dolgozat végleges témája, ami nem más, mint a digitalizáció hatása a képzőművészet közvetítésére és fogyasztására, kiemelt hangsúlyt fektetve a közösségi média marketing szerepére a kiállítóterek és a kortárs képzőművészek tevékenységében. Azt gondoltam, hogy a digitális marketing specializáción tanultakból a közösségi média marketing az, ami a leginkább kapcsolódni tud a képzőművészet kommunikációs szándékához. Kutatásom során tehát az volt a célom, hogy megvizsgáljam azt, hogy a művészet ezen törekvését, hogyan lehet, és a gyakorlatban hogyan ültetik át korunk digitalizált mindennapjaiba. A téma mélyreható megismerésének érdekében pedig számos hazai és nemzetközi szakirodalomból tájékozódtam, valamint a primer kutatás során kvalitatív és kvantitatív módszerekre is hagyatkoztam. A kvalitatív adatok megismerésére interjúkat készítettem a magyar kortárs képzőművészeti színtér három-három kiemelkedő képzőművészével, illetve kiállítóterével arról, hogy hogyan vélekednek a témáról és, hogy milyen tapasztalataik vannak. Ezzel szemben a kvantitatív kutatásom során készített kérdőívemmel a fogyasztók témához való hozzáállását mértem fel, az eredményekből pedig többek között kiderül, hogy mi befolyásolja döntéshozatalukat egy kiállítás meglátogatásában, illetve, hogy hogyan viszonyulnak a közösségi médiában való kultúrafogyasztáshoz. 
695 |a élménymarketing 
695 |a figyelemgazdaság 
695 |a képzőművészet közvetítés 
695 |a közösségi média 
695 |a kultúrafogyasztás 
695 |a személyes márka 
700 1 |a Máté Dr. Zoltán  |e ths 
700 1 |a Sárai Vanda  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53599/1/Mihucz%20Brigitta%20R%C3%B3za_RU85SN.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53599/2/Mihucz%20Brigitta%20R%C3%B3za.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53599/3/Sa%CC%81rai%20Vanda_Szakdolgozat%20bi%CC%81ra%CC%81lat.pdf  |z Dokumentum-elérés