Bankmarketing, a digitális térben Mobilbank és a digitális tér tendenciái

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Enikő
További közreműködők: Ferenczhalmy Bálint
Kopcsay Dr. László
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:bankmarketing
digitális tér
marketing
mobilalkalmazás
OTP Bank
Smartbank
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53634
Leíró adatok
Kivonat:A bankmarketing kutatásának története nem nagy múltra tekint vissza, hiszen a pénzintézetek által nyújtott szolgáltatások sokáig szűkös portfóliójúak voltak. Hitelezés, kölcsönök és a pénz őrzése szinte teljesen kimerítette a pénzintézetek szolgáltatásait. Az elmúlt 50 évben azonban ez gyökeresen megváltozott, és a pénzintézetek által nyújtott szolgáltatások sokkal integránsabb részeivé váltak a hétköznapi ember mindennapjainak. A bankmarketing szakirodalmának hagyományos eszköztára és stratégiái jó képet adnak a bankok 2000-es évekig tartó tevékenységéről, de az internet előre törésével egy teljesen új fejezete nyílt meg a bankmarketingnek, a digitalizáció. A bankmarketing digitalizációjának egyik legfőbb mérföldköve az internetbank elterjedése mellett a dolgozat fő fókusza, a mobilos applikációk megjelenése volt. A kutatások és adatok alapján a mobilos alkalmazások elterjedése egy erőteljesen felívelő folyamat. Az ügyfelek számára azonnal szimpatikussá vált az elérhetőség, a rugalmasság, a bárhonnan elérhető gyors ügyintézés okán. Mivel az okostelefonok szinte minden ember számára elérhetőek, az ügyfelek számára a banki ügyintézés egy hosszú bürokratikus folyamat helyett már könnyű, mindennap és minden helyzetben elvégezhető folyamattá vált. A biztonság, mint ügyfél számára pénzügyeit tekintve oly fontos kritérium, szinte teljes mértékben megvalósul a kétlépcsős azonosításnak és biometrikus okostelefonnal összekötött azonosításnak köszönhetően. Mint a legfőbb digitális kihívók, a Fintech innovációira épülő pénzintézeti szolgáltatók, jó tanulsággal szolgálnak a hagyományos pénzintézetek számára, így a folyamatos fejlődés ezen szolgáltatók által meghatározott irányba halad. Egyrészt a rugalmasság és gyorsaság tekintetében a fejlődés iránya adott, a költségmegosztó, befektetéseket és megtakarításokat kezelő funkciók további egyszerűsödése a kívánatos cél. Emellett a magas pénzügyi kultúrával rendelkezők számára a széleskörűbb pénzpiaci kimutatások, grafikonok és a gazdasági tendenciákat bemutató elemzések is megfelelő fejlesztései lehetnek a mobilalkalmazásoknak, melyeket egyes Fintech szolgáltatók már az alkalmazásaikba integráltak, a klasszikus pénzintézetek azonban még váratnak magukra. A fiatalok számára az utazással kapcsolatos további költségmegosztó és egyszerűbb valutaváltó szolgáltatások is jó területei lehetnek az innovációnak. Összességében elmondható, hogy bár eddig is teljeskörű megelégedettség övezi a bankok mobil applikációit, és térnyerésük megkérdőjelezhetetlen, a technológia fejlődésével fontos továbbra is lépést tartani és a szolgáltatás portfóliót tovább fejleszteni.