Az ESG szempontok fontossága az Y és Z generáció befektetési döntéseiben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Ivanics Rozina
További közreműködők: Sági Dr. habil. Judit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:befektetetési döntések
ESG
fenntartható befektetések
fenntartható fejlődési célok
vállalati társadalmi felelősségvállalás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53799
Leíró adatok
Kivonat:Az olyan környezeti problémák, mint az éghajlatváltozás, a környezetszennyezés és az erőforrások kimerülése, egyre nagyobb figyelmet és aggodalmat keltenek. A befektetők egyre inkább tudatában vannak annak, hogy befektetéseik milyen hatással lehetnek a környezetre, és igyekeznek olyan vállalatokat támogatni, amelyek foglalkoznak ezekkel a kihívásokkal. A befektetők egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a társadalmi felelősségvállalásnak. Olyan vállalatokba szeretnének befektetni, amelyek etikusan működnek, szem előtt tartják az emberi jogokat, a sokszínűséget és a befogadást, valamint az alapvető munkaügyi előírásokat. A felelős és fenntartható befektetések igazodnak ezekhez az értékekhez, és lehetővé teszik az egyének számára, hogy olyan vállalatokat támogassanak, amelyek segítik társadalmi célkitűzéseiket.A kutatás célja az, hogy betekintést nyújtson az Y és Z generációba tartozó befektetők szokásaiba, különösen abban a tekintetben, hogy mennyire tartják szem előtt azt, hogy befektetésük felelős és fenntartható legyen. A zöld értékpapírok népszerűsége az évek során növekedett, azonban a hozamuk nem kiemelkedő a piacon lévő nem fenntartható értékpapírokéhoz képest, emiatt vetődik fel a kérdés, hogy a fiatal befektetők mennyire tartják fontosnak a hozamelvárás mellett, hogy jó ügyet támogassanak megtakarításaikkal.A kutatást kvantitatív módszerrel, ezen belül online kitöltendő kérdőívvel végzem. A kutatás célcsoportja az Y generáció, azaz az 1980 és 1994 között születettek, illetve a Z generáció, tehát az 1995 és 2009 között születettek. A demográfiai kérdésekre adott válaszokat egyszerű megoszlás, középérték- és arányszámítás segítségével ábrázolom grafikonokon annak érdekében, hogy átlátható, könnyen szemléltethető eredmény szülessen, amivel a konklúziók egyszerűbben levonhatóak. A további adatokat matematikai statisztikai módszerrel is elemzem; különbözőség-, és összefüggés vizsgálat használatával, ami során kiderül hogy a két generáció tagjainak kitöltéseiben milyen összefüggések vannak, ennek segítségével trendeket is fel tudok állítani.