A MOL Limonál megjelent eltérő árazás fogyasztói magatartásra gyakorolt hatása

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Jakab Zsolt
Other Authors: Izsó Renáta
Kisfürjesi Nóra
Format: Thesis
Kulcsszavak:árazás
Car sharing
eltérő árazás
fogyasztói magatartás
multidimenzionális árazás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54028

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg54028
005 20240514080445.0
008 240514suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Jakab Zsolt 
245 1 2 |a A MOL Limonál megjelent eltérő árazás fogyasztói magatartásra gyakorolt hatása  |c Jakab Zsolt  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozati témám A MOL Limonál megjelent eltérő árazás fogyasztói magatartásra gyakorolt hatása, mely rendkívül érdekes számomra, mivel a magyarországi piacon lévő szolgáltatók mindegyike perc alapon működő szolgáltatást biztosított az ügyfelek számára napon belüli bérlések esetében. Ez a helyzet viszont megváltozott 2023. június 14-től, amikor is a MOL Limo az eddigi perc alapú szolgáltatást megváltoztatta megtett táv alattira, 61 perc alatti bérlések esetében. Azért is tartom nagyon jó döntésnek a MOL lépését, mivel a budapesti forgalmi és felhasználási sajátosságokat figyelembevéve nem mindig volt racionális döntés eljutni egyik pontból a másikba car sharing szolgáltatóval, ha az eltelt idő jelentés részét dugóban töltjük. Ezzel a lépéssel a MOL Limo lehetőséget biztosít a felhasználók számára, hogy utazásaiknak megfelelően válasszanak szolgáltatót, forgalmasabb útszakaszon, csúcsidőben Km alapon nyugvó szolgáltatót válasszanak, kevésbé forgalmas időpontban és területen pedig eltelt idő alapon működőt. Dolgozatom első felében a témához kapcsolódó elméleti részeket mutattam be, kezdve a sharing economy-val, ezt követte a car sharing részletes bemutatása, üzleti modellek és résztvevők szerint, valamint csoportosítási lehetőségei. A témához szorosan kapcsolódó fogyasztói magatartás is bemutatásra került, milyen egyéni, társadalmi és szituációs tényező lehet hatással a fogyasztásunkra, valamint az árak fontosságára is kitértem. Dolgozatom második felében a három nagy car sharing szolgáltatót mutattam be részletesen, példák segítségével szemléltettem milyen különbség tapasztalható a szolgáltatók között az eltérő típusú árazás miatt. A hátralévő részben a kutatási hipotézisem megválaszolása érdekében a készített kérdőív eredményeit mutattam be, melyből kiderült hogy a felhasználók számára fontos a szolgáltatás ára, viszont az előzetesen felállított hipotézisem nem igaz, a megváltozott árazás hatására a kitöltők több mint 50%-a nem fogja inkább a MOL Limo szolgáltatását igénybe venni, melyben a Limonál tapasztalható túl magas árak is szerepet játszanak, valamint a tapasztalt felhasználók szokásai, miszerint kombinálják a különböző szolgáltatókat a napszaknak és a forgalomnak megfelelően. A tapasztalattal nem rendelkező felhasználók esetében viszont pozitív visszajelzés érkezett, ők olyan szolgáltatót választanának, ahol a megtett táv alapján történik az elszámolás, így elmondható, hogy ez a kezdeményezés az új felhasználók számára vonzó lehet. 
695 |a árazás 
695 |a Car sharing 
695 |a eltérő árazás 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a multidimenzionális árazás 
700 1 |a Izsó Renáta  |e ths 
700 1 |a Kisfürjesi Nóra  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54028/1/jakab_zsolt_hlfu64.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54028/2/BA_O_Jakab_Zsolt.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54028/3/szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2021-szeptembertol_k%C3%BCls%C5%91%20konzulens%20r%C3%A9sz%C3%A9re.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54028/4/Jakab%20Zsolt%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés