Globális projekt menedzsmentje virtuális nemzetközi munkakörnyezetben
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | 21. század globális menedzsment kulturális különbségek projekt sikeressége virtuális tér |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/54281 |
Kivonat: | A Globális projekt menedzsmentje nemzetközi virtuális munkakörnyezetben című szakdolgozat a digitalizáció hatásait tanulmányozza az üzleti élet dinamikájára, különleges tekintettel a projektek menedzsmentjére. A dolgozat első fejezete a virtuális csapatok kialakulását taglalja, valamint ismerteti a távmunkát végző csapatok lehetőségeit és hátrányait. A tudásmenedzsment felépítését, működését, valamint hierarchiáját ismertetem, melynek három szintje: a stratégiai akadályozó tényezők, a teljesítményt befolyásoló tényezők, valamint a legmagasabb szinten a motivációs- és technológiai eszközök szerepelnek, az etikai kérdéseket is figyelembe véve. A második fejezetben a globális, multikulturális térben tevékenykedő projektek menedzsmentjéről esik szó. A különböző kultúrákból érkező csapattagok összehangolásának módszereit írom le, valamint ismertetem a projektmenedzseri kihívásokat. Az eltérő kultúrák megismeréséhez Hofstede hat kulturális dimenzióját vettem elméleti alapul. Az írásban szerepel Magyarország bemutatása is a hat dimenzió alapján, mely által az olvasó betekintést nyer az ország kulturális identitásába. A következőkben a sikermenedzsment elméleti és gyakorlati bemutatása kerül a sor. Ez a rész magába foglalja a célok meghatározását, és az elérésükhöz szükséges lépések tervezését. A szakdolgozathoz elvégzett kutatás kvalitatív megközelítést alkalmazva fókuszál a projektmenedzsment területére. Az interjúk alanyai olyan személyek, akik széleskörű tudással és tapasztalattal rendelkeznek a témában, mivel számos projektet vittek már végig a tervezés fázisától a megvalósításig, hazai és nemzetközi piacon egyaránt. Az interjúk során mély betekintést nyerhettem a projektkezdeményezési metódusokba, stakeholderekkel való együttműködésbe, módszertanokkal kapcsolatos tapasztalatokba, projektcsapatok menedzselésébe, a kockázatmenedzsment témájába, kulturális kérdésekbe, valamint a teljesítményértékelés terén bevált gyakorlatokba. A beszélgetések alkalmával közelről megismerhettem a projektmenedzserek gondolkodásmódját, megközelítéseit, valamint a már befejezett projektjeikből származó tapasztalataikkal gazdagíthattam tudástáram. A kutatás eredményeinek elemzéséhez Hofstede kulturális dimenzió elméletét alkalmaztam, melynek segítségével áttekintettem az interjúk válaszait, majd azonosítottam azokat hat fő kulturális dimenzió mentén. |
---|