Webshopok ügyfélszolgálatának digitalizálása és automatizálása a CRM szemüvegén keresztül

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kelemen Dániel
Other Authors: Balázs Gábor András
Marciniak Dr. Róbert András
Format: Thesis
Kulcsszavak:automatizáció - automatizálás
CRM
digitalizáció
e-kereskedelem
ügyfélkapcsolat
ügyfélszolgálat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54291
Description
Abstract:Napjainkban már kikerülhetetlenek a webshopok, évről évre emelkedik a számuk és azon létszám is, aki az internetet beszerzési csatornának is használja. Az ügyfélélmény és elégedettség magasabb szintre hozása érdeke a szolgáltatóknak, így megemelkedik a kiegészítő szolgáltatások értéke, mint versenyelőny. Egy ilyen kiegészítő szolgáltatás az ügyfélszolgálat, amely jelentős szerepet játszik az ügyfélhűség kialakításában is. Dolgozatomban a webshopok ügyfélszolgálati folyamatainak modernizálását és az ügyfélszolgálati rendszerekbe való digitális beavatkozások hatásait vizsgálom Az ügyfélszolgálatok digitalizálása és automatizálása ma már elengedhetetlen része a vállalatok hatékony működésének és ügyfélélményük javításának. Az ügyfelek elvárásai folyamatosan növekednek, és a vállalatoknak alkalmazkodniuk kell az új technológiai trendekhez. Szekunder kutatásomban megvizsgáltam az online kereskedelem hazai és világszintű helyzetét, illetve az ügyfélszolgálatok CRM-ben betöltött szerepét. Kvantitatív kutatásom adataid kérdőív formájában gyűjtöttem. A minta alapját 157 fő alkotja, ezt a mintát osztottam 2 részre, webshop tulajdonosokra, illetve online vásárlókra, így több szemszögből is tudtam vizsgálni a primer kutatás eredményét. A tartalomelemzés során kiderült, hogy az az ügyfélszolgálat mely területek automatizálása könnyítheti meg a legnagyobb mértékben mind az alacsony-, mind a magasabb rendelésszámmal működő online áruházak folyamatait.