A kommunikáció szerepe a változás menedzselésében az EATON Business Services Kft. gyakorlatán keresztül

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Tóth Anna
Other Authors: Faragóné Lepp Katalin
Szécsényi Tamás
Format: Thesis
Kulcsszavak:belső kommunikáció fejlesztése
belső vállalati folyamatok
kommunikáció
szervezeti kommunikáció
szervezeti kultúra
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54532
Description
Abstract:Szakdolgozatom során a vállalatok belső kommunikációjának és annak hatásainak vizsgálatára koncentráltam, különös tekintettel az EATON Business Services kft-re.Szakdolgozatomat a belső kommunikáció elméleti aspektusaival kezdtem, ahol első sorban bemutattam a kommunikációt a szervezetek életében. Itt részletesen kifejtettem, hogy egy szervezet élete nagyban függ a kommunikációtól. Fontos hangsúly került a vállalat belső, illetve külső kommunikációjának bemutatására is. A következő nagy rész a szervezeti kultúra című fejezetem. Szakdolgozatomban alaposan kitértem a vállalati belső kommunikáció és a szervezeti kultúra összefüggéseire. Elemzésemben a vállalati vezetés kommunikációs stílusának és szerepének a szervezeti kultúrára és a belső kommunikációra gyakorolt hatását vizsgáltam. Továbbá hangsúlyoztam a döntéshozatali eljárások jelentőségét és azt, hogy a kommunikáció milyen módon befolyásolja és formálja azokat. Végül a vezetői felelősségek és stílusok jelentőségét, valamint a szervezeti kultúrára és kommunikációra gyakorolt hatásukat tárgyaltam. Ezek az elemzések átfogó és bonyolult képet nyújtanak arról, hogy ezek a változók hogyan hatnak egymásra, hogyan alakítják és befolyásolják a vállalkozás hatékonyságát és működését. Ezt követően szakdolgozatomban részletesen megvizsgáltam a kommunikáció funkcióját és jelentőségét a szervezeti változások kezelésében. Bemutattam a változások természetét, kihívásait, és hogy a változások megértése és elfogadása mellett, hogyan kezeljük a lehetséges ellenállást. Ezt követve az EATON Business Services Kft. budapesti székhelyén folytatott belső és külső kommunikációjának alapos elemzését végeztem el. Bemutattam a belső információs csatornákat, illetve, hogy milyen platformokat használunk a munkavégzés közben.Az elméleti részek alapos ismertetése és áttekintése után elérkeztünk a szakdolgozat fő részéhez, a primer kutatásomhoz. Kutatásom során ezen kettő kérdésre kerestem a választ: „Hogyan hatnak a vállalaton belüli belső kommunikációs eljárások a szervezeti cél elérésére?”, illetve: „Milyen szerepet játszik a felső vezetés a szervezeten belüli belső kommunikációban?” Primer kutatásom alátámasztotta, hogy a vállalati belső kommunikáció jelentős hatást gyakorol a hierarchikus kapcsolatokra, a szervezeti hatékonyságra és a feladatvégrehajtásra. Az eredmények alapján érdemes lehet finomhangolni a kommunikációs folyamatokat azáltal, hogy figyelembe vesszük ezeket a fontos tényezőket.Mindent összefoglalva, sok kutatás igazolta már a kommunikáció jelentőségét a vállalatokon beül, legyen szó külső, vagy belső kommunikációról, ami azt jelenti, hogy a vállalkozásoknak rendszeresen át kell tekinteniük ezt a témát, hogy hatékonyak maradjanak.