Kettős terhelés alatt Munkahelyi stressz és HR megoldások az egyetemi hallgatók mindennapjaiban
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | hallgatók vizsgálata jóllét munkavállaló stresszkezelés szerepvállalás |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/54540 |
Kivonat: | Az egyetem alatt dolgozó diákokra egyedülálló és komplex kihívások várnak. A tanulmányok és a munkavégzés párhuzamosan történő egyensúlyozása, bár lehetőséget kínál a gazdag tapasztalatszerzésre és a pénzügyi függetlenség elérésére, gyakran járhat olyan következményekkel, amelyek jelentős stresszt idéznek elő. A munkahelyi stressz nem csak az egyetemi diákok mentális és fizikai jóllétét veszélyeztetheti, de befolyásolhatja tanulmányaikat és teljesítményüket is. Ahhoz, hogy az egyetemi környezet támogató és fejlődésorientált maradjon, elengedhetetlen, hogy megvizsgáljuk hatással van-e a hallgatók tanulmányi teljesítményére és jóllétére az esetleges munkahelyi stressz.A szakirodalom áttekintése során a szakdolgozat bevezet az egyetem melletti munkavégzés motivációiba, a Z-generáció jellemzőibe, majd elméleteket mutat be, amelyek segítik megérteni a diákok, az egyetemek és a munkáltatók témában való álláspontjait, igényeit és érdekeit. A szerepelméletek bemutatják, hogyan alakulnak ki szerepek és milyen konfliktusa lehet több szerep vállalásának. A dolgozat a jóllét fogalmát és a kiégés jelenségét részletesen elemzi, kitérve a koronavírus hatásaira az egyetemi teljesítményre és jóllétre, valamint kiemeli a karriertanácsadás és mentálhigiénés tanácsadás szerepét az egyetemeken. Az empíria, egy 122 kitöltő által kitöltött kérdőív elemzése, mely részletesen, tematikusan felépített kérdéssorozat által vizsgálja a hallgatók tanulmányi eredményeit, jóllétét és esetleges munkahelyi stressz szintjét. |
---|