Gyógyszertári kozmetikai márkák marketingkommunikációja

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Biró Boglárka
További közreműködők: Papp dr. Vanda
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:gyógyszertár
marketing
marketingkommunikáció
marketingkommunikációs eszközök
reklám
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/55055

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg55055
005 20240715100227.0
008 240715suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Biró Boglárka 
245 1 0 |a Gyógyszertári kozmetikai márkák marketingkommunikációja  |c Biró Boglárka  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom a gyógyszertári kozmetikai márkák marketingkommunikációját mutatja be. A téma feltárása érdekében 3 gyógyszertári márka (CeraVe, La Roche-Posay, Uriage) reklámjait és marketingkommunikációs eszközeit elemeztem. A marketingkommunikáció az egyik alappillére a vállalkozások sikerének a versengő piacokon. Az a mód, ahogyan egy vállalat kommunikál a célközönségével, döntő fontosságú a márkaépítésben, az értékesítés növelésében és az ügyfélkapcsolatok erősítésében. A marketingkommunikáció napjainkban is meghatározó szerepet tölt be minden vállalat életében, ezért egy mindig aktuális téma. Segít megismertetni a márkánkat és termékeinket/szolgáltatásunkat a fogyasztókkal, továbbá eszköz arra, hogy az általunk meghatározott értékrendet közvetítsük a fogyasztók felé. Elemei segítenek a fogyasztók befolyásolásában annak érdekében, hogy növeljük keresletünket és a márkánk ismertségét. Az értékesítési folyamat minden szakaszában hatékony kommunikációra van szükség, hogy a vásárlók tudomást szerezzenek a termékekről vagy szolgáltatásokról, meggyőződjenek azok értékéről, és végül vásárlásra ösztönözve legyenek. A dolgozaton keresztül kezdetben bemutatom a közgazdaságban ismert marketingkommunikációs fogalmakat és fontosabb témákat, majd a gyógyszertári márkák által használt eszközöket és hogy milyen felületen reklámozzák magukat. A szakdolgozat fő része az egyes márkák marketingkommunikációs eszközeinek részletes elemzéséből áll. Bemutatom az eszközök hatékonyságát, az üzeneteket és a márkaépítésre gyakorolt hatást. A 3 márka viszonylag ismertebbnek mondható, így jól összehasonlítható a kommunikációjuk. Olyan témának gondolom, amelyről még nem készült sok kutatás, azonban érdekes meglelni bennük a különbségeket és a jól bevált stratégiákat. Ezek a termékek általában speciális összetevőket tartalmaznak, ezért hangsúlyozni kell a termékek hatékonyságát. Az ilyen típusú kozmetikumok marketingkommunikációja erősen támaszkodik az oktatásra és a tudatosításra. A fogyasztóknak meg kell érteniük, hogy miért különböznek ezek a termékek az általános kozmetikumoktól, és miért érdemes rájuk váltaniuk. A gyógyszertári kozmetikumoknak általában szoros kapcsolatuk van az egészségügyi szakemberekkel és a gyógyszertárakkal. Ennek megfelelően a marketingkommunikációnak célja lehet az orvosok és gyógyszerészek meggyőzése arról, hogy ajánlják ezeket a termékeket pácienseiknek, valamint a gyógyszertárakban elérjék, hogy kiemelt helyre állítsák őket és ezzel ösztönözzék az eladásokat. A közösségi médiumokon megtalálható reklámjaik elemzésére nagy figyelmet fordítottam, mert a modern világban rengeteg ember tájékozódik az online platformokon keresztül és szinte minden vállalat lépést tart ezzel a modernizációval. A digitalizáció térhódításával a marketingkommunikáció még nagyobb jelentőséget kapott. Az online platformokon való jelenlét és a digitális marketing eszközök lehetőséget adnak a vállalkozásoknak a célzottabb és hatékonyabb kommunikációra, valamint az ügyfelekkel való személyre szabottabb kapcsolattartásra. A reklámok és márkák elemzése után pedig egy kérdőív segítségével bemutatom, hogy mi a véleménye a kitöltőknek a gyógyszertári kozmetikumokat illetően. A kérdőív kitér az egyes gyógyszertári kozmetikai márkák ismertségére, arra, hogy honnan tájékozódnak a kozmetikumokat illetően, illetve, hogy melyikeket kedvelik és miért. Nagyobb tekintélyt fordítottam a gyógyszertári és drogériás kozmetikumok közötti preferenciákra. Fontosnak tartottam megtudni, miért választják inkább az egyiket a másiknál. Ez segítséget nyújt a marketingkommunikáció során abban, hogy miket kell kihangsúlyozni és előtérbe helyezni, hogy elérjük a kívánt célt. A szakdolgozatom végén pedig összefoglalom az általam megtudott információkat és konklúziót vonok a márkák sikerességét tekintve, illetve, hogy milyen platformok eredményesek és miért választják a gyógyszertári kozmetikumokat. Összességében tehát dolgozatom hasznos betekintést nyújt a marketing világába offline és online tekintetben is, megismerteti az olvasóval a gyógyszertári kozmetikumok sajátosságait és fogyasztói véleményeket is közvetít a témát illetően. 
695 |a gyógyszertár 
695 |a marketing 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a marketingkommunikációs eszközök 
695 |a reklám 
700 1 |a Papp dr. Vanda  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55055/1/Bir%C3%B3%20Bogl%C3%A1rka%20YTPQA8%20Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55055/2/B%C3%ADr%C3%B3%20Bogl%C3%A1rka_BA%20KM%20magyar%20b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap%20BELS%C5%90.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55055/3/Bir%C3%B3%20Bogl%C3%A1rka_b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap_VI.pdf  |z Dokumentum-elérés