A hazánkban jelen lévő élelmiszer kiskereskedelmi üzletek saját márkastratégiája és ennek a fogyasztókra való hatása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szabópál Zoltán Bence
További közreműködők: Kegye Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:kiskereskedelem
márka
márkastratégiák
márkázás
saját márkás termék
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/55211
Leíró adatok
Kivonat:Az utóbbi években előtérbe kerültek a főleg saját kereskedelmi márkáikat forgalmazó diszkont áruházak, melyek a Lidl, Aldi, Penny. Azonban más nagy szuper- vagy hipermarketek is árulnak majdnem minden termékcsoportból saját márkákat, amik az alacsony árukhoz mérten nagyon jó minőséget biztosítanak. Kíváncsi lettem ezeknek a márkáknak a hátterére, hogy milyen márkamenedzsment áll e márkák mögött, és milyen stratégiát követnek a vállalatok. Magam is vezetőként egy diszkontáruházban dolgozom, és vásárlókkal való kommunikáció után megfigyeltem, hogy előszeretettel vásárolják ezeket a saját márkákat, azonban nem mindig ismerik fel őket.A kereskedelmi márkák márkamenedzsmentje nem minden vállalatnál egyértelmű. Például a Lidl és az Aldi nagyon hasonló márkanévvel forgalmaz hasonló termékeket jobb, esetleg rosszabb minőségben, míg a Spar kínálatában egyből felismerhetőek a saját márkái, hiszen a nevét is adja hozzá. A dolgozatban a nagyobb hipermarketek kereskedelmi márkázási stratégiáját is megvizsgálom és szeretném megtudni, hogy milyen márkamenedzsment áll ezek mögött a márkák mögött, milyen stratégiát használnak ezek a kereskedelmi vállalatok, és ez a fogyasztókra hogyan csapódik le.