Vendégelégedettség és visszatérő vendégek

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tomis Eszter
További közreműködők: Hinek Dr. Mátyás
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:elvárt-tapasztalt minőség
hűségprogram
lojalitás
minőségbiztosítás
személyre szabott élmény
szolgáltatásminőség
vendégelégedettség
visszatérő vendégek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/55716

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg55716
005 20240715101628.0
008 240715suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Tomis Eszter 
245 1 0 |a Vendégelégedettség és visszatérő vendégek  |c Tomis Eszter  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A vendégelégedettség központi tényezőként szerepel a turisztikai ágazatban, bármely területéről is legyen szó. Kutatásom során ezen tény okának a feltárását tűztem ki célul a vendégelégedettség kulcsfontosságú ismereteinek, hatásának, jelentőségének és mérési módszereivel kapcsolatos ismeretek feltárásával, keresleti és kínálati szemszöget figyelembe véve. Mindezek mellett választ kerestem arra is, hogy milyen szinten áll összefüggésben a törzsvendégkör kialakításával, illetve milyen módszereket érdemes alkalmazni annak érdekében, hogy a szolgáltató elérje a vendégben visszatérés gondolatát. A kvanitatív kutatási módszer során rétegzett mintavételi technikát alkalmaztam. A Tripadvisor véleménygyűjtő felületen 2018-ban és 2019-ben megosztott 125-125 darab visszajelzést elemeztem különöző szempontok alapján, tanulmányozva a fogyasztó szemszögéből a vendégelégedettséget befolyásoló tényezőket. Emellett kvalitatív módszeren belül mélyinterjút készítettem a Novotel Budapest Centrum szálloda, valamint a Városliget Café & Restaurant étterem különböző részlegeinek szakembereivel, annak érdekében, hogy a szolgáltató oldalát is tanulmányozzam a vendégelégedettség és visszatérő vendégkör kialakításának elérésével kapcsolatos ismereteket, módszereket. Ennek köszönhetően komplex kutatást végeztem a témaköröm teljeskörű tanulmányozásával. Eredményeim szerint a vendégek az egyedi igények teljesítésének flexibilitását, gyorsaságát emeltik ki elsősorban, a szobák minősége és a személyzet teljesítménye mellett. Továbbá az interjúalanyok elsődleges célként jellemezték a vendégelégedettséget, melyet számtalan módszer együttes alkamazásával érdemes mérni, ellenőrizni. A vendégek mellett a cégcsoportos és vállalaton belüli hatékony kommunikációt, illetve az alkalmazottak szakmai és motivációs tényezőinek biztosítását emelték ki. Valamint a vendégek egyedi igényeire való figyelem úgyszintén jelentős, ha az elvárások teljesítése és felülmúlása a cél. Kulcsszavak: vendégelégedettség, visszatérő vendégek, lojalitás, minőségbiztosítás, elvárások felülmúlása 
695 |a elvárt-tapasztalt minőség 
695 |a hűségprogram 
695 |a lojalitás 
695 |a minőségbiztosítás 
695 |a személyre szabott élmény 
695 |a szolgáltatásminőség 
695 |a vendégelégedettség 
695 |a visszatérő vendégek 
700 1 |a Hinek Dr. Mátyás  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55716/1/Tomis%20Eszter_szakdolgozat_F3PA41.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55716/2/Szakdolgozat%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C5%91%20Bsc_Tomis%20Eszter.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55716/3/Tomis_Eszter_Opponens_Lukacs_Rita.pdf  |z Dokumentum-elérés