Az utazási élmények személyre szabásának jelentősége a szállodaiparban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vincze-Pál Alexandra
További közreműködők: Karakasné Morvay Klára
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:21. század
élménygazdaság
szállodaipar
szállodák
utazás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/55883
Leíró adatok
Kivonat:Az utazási élmények személyre szabása kulcsfontosságú a turizmus jelenében és jövőjében, mivel segít a vállalkozásoknak alkalmazkodni a változó fogyasztói elvárásokhoz, növelni a versenyképességet és hozzájárulni a vendégelégedettséghez és hűséghez. Az egyéni igények figyelembevétele a turisztikai szektorban egyre inkább alapvető tényezővé válik a siker és a fenntarthatóság szempontjából, amelyeket a munkahelyem által nap mint nap tapasztalni tudok és örömmel kifejtenék a kutatásom során. Meglátásom szerint a szállodáknak folyamatosan fejlődniük kell a siker érdekében. Az utazási élmények személyre szabása a szállodaiparban olyan téma, melynek jelentősége és gyakorlati hasznossága kiemelkedő az aktuális turisztikai környezetben. Az utazás ma már nem csupán egy egyszerű úticél elérése, hanem egy teljes élmény, melyet a vendégek egyre inkább személyre szabottnak és egyedinek várnak el. A fogyasztói elvárások dinamikus változásaival való lépést tartás nem csupán kihívás, hanem elengedhetetlen feltétele a vállalkozások sikeres működésének. A versenyképesség megőrzése és növelése érdekében a szállodáknak és turisztikai vállalkozásoknak folyamatosan fejleszteniük kell szolgáltatásaikat és alkalmazkodniuk kell a vendégek egyre változatosabb igényeihez és elvárásaihoz. Az egyre személyre szabottabb élmények nyújtása nem csupán a vendégelégedettség növekedéséhez és a hűség kialakításához járul hozzá, hanem a fenntarthatóság szempontjából is kritikus tényezővé válik. Az egyéni igények figyelembevétele szorosan kapcsolódik a vendégelégedettséghez és a hűség kialakításához. Az elégedett vendégek nemcsak visszatérnek, de pozitív élményeiket is megosztják másokkal, ami további vendégáradatot generálhat. Emellett azonban nemcsak a rövid távú sikerek szempontjából fontos az egyéni igények figyelembevétele, hanem hosszú távon is, hiszen a fenntarthatósághoz elengedhetetlen a vendégek elégedettsége és hűsége.