A vevői elégedettségmérés, mint a vállalati siker kulcsa - autóipari szervezetek által alkalmazott elégedettségmérési módszertanok összehasonlító elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Karnis Imola
További közreműködők: Elekes Katalin
Miskolczi Tibor András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:autóipar
fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség
módszertan
összehasonlító elemzés
vállalati marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56053
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom célja az egyes autóipari vállalatok vevői elégedettségmérési rendszereinek részletes feltárása, összehasonlítása és fejlesztési lehetőségeik azonosítása volt. Az elégedettségmérés jelentősége mellett vizsgáltam a vevői elégedettség fejlődését az iparosodás hatásainak tükrében. Áttekintettem az innováció és az ügyfél elégedettség kapcsolatát minőségmenedzsment fokuszáltan, majd marketing szemszögből tanulmányoztam az elégedettségmérés elméleteit és modelleit. A szakirodalom feldolgozása végeztével vizsgáltam az elégedettségmérés szükséges elemeit, a jelenlegi trendeket és kihívásokat, valamint részleteztem a leggyakrabban használt szoftveres módszertanok jellemzőit. Az előzetes tervezés és koordináció után négy autóipari alkatrészgyártó vállalatot kerestem fel melyeknél megbizonyosodtam, hogy végeznek vevői elégedettségmérést valamely formában. Az interjúk segítségével válaszokat kerestem kutatási kérdéseimre és az összefüggések megvilágítására. A tanulmány során strukturáltan kiértékeltem az adatokat, hasznosítva a kutatási folyamat etikai és módszertani elveit.