Elektromobilitás Erőltetett átállás vagy az optimális megoldás?

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bokodi Ferenc
További közreműködők: Antalóczy Dr. Katalin Júlia
Dr. Kruppa Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:autóipar
digitalizáció
energia
gyártás
közlekedési infrastruktúra
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56156
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatomban a sok, minket érő változás közül a közlekedés új korszakával, az elektromobilitással, különös tekintettel pedig a magyar járműipari átállás és a magyarországi akkumulátorgyárak helyzetével szeretnék foglalkozni. A közlekedési, illetve szállítási módok és eszközök folyamatos változása mindannyiunk életére befolyással van. A világ járműállományát hozzávetőlegesen 1,5 milliárdra becsülik, ezen belül Európa a második helyet foglalja el 413 millió járművel Ázsia 543 milliós állománya után.(Kováts, 2023) Az elektromobilitás óriási kihívásnak tekinthető, ha figyelembe vesszük azt, hogy 2022-ben még csak 40 millió elektromos autó futott a világban és az előrejelzések szerint is 2030-ra az összes értékesített autó 60%-a, és a gépkocsi-állomány 14%-a elektromos lehet. A McKinsey jelentése 2030-ig 120-150 új akkumulátorgyár létesítését vetíti előre.(Éltető, 2023)