A zöld marketing jelentősége a fenntarthatóságban és a kozmetikai iparban

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Tárnoki Kata Lilla
Other Authors: Oravecz Titanilla Éva
Kulcsszavak:21. század
fenntarthatóság
kozmetikai cikkek
marketing
zöld marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56383

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg56383
005 20240920084312.0
008 240920suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Tárnoki Kata Lilla 
245 1 2 |a A zöld marketing jelentősége a fenntarthatóságban és a kozmetikai iparban  |c Tárnoki Kata Lilla  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Záródolgozatomban a zöld marketing jelentőségét vizsgáltam a fenntarthatósági törekvések szemponjtából, valamint a kozmetikai ipar cikkeinek reklámozásában. Dolgozatomban szerepet kaptak a lehetséges előzmények, korábbi marketing gyakorlatok is, amik napjaink nehéz helyzetéhez vezettek, valamint célom volt megoldásokat is találni a bemutatott problémákra. A gazdasági szabályozások mellett rendívül meghatározó szerepük van a fogyasztóknak ebben a kérdéskörben, hiszen rajtuk áll a vizsgált piac vállalatainak népszerűsége. A fenntarthatóság iránt folyamatosan növekvő társadalmi igények komoly nyomást helyeznek a vállalatokra amennyiben ezt a népszerűséget meg szeretnék tartani, azonban ez számos céget nem a várt irányba indított el: a tényleges változtatás helyett inkább átverik vevőiket, a greenwashing jelenségének használatával. A greenwashing, a fenntarthatóság és a kozmetikumok kapcsolatának vizsgálatához primer kutatást végeztem, ami egy mélyinterjú volt a Neutrogena vállalat marketing menedzserével. A szekunder és primer kutatásom alapján úgy gondolom, hogy a kozmetikai termékeket gyártó és forgalmazó vállalatoknak nagyobb hangsúlyt kéne fektetniük a fenntartható működésre és annak reklámozására, valamint vásárlók megfelelő edukációjára. 
695 |a 21. század 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a kozmetikai cikkek 
695 |a marketing 
695 |a zöld marketing 
700 1 |a Oravecz Titanilla Éva  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56383/1/A%20z%C3%B6ld%20marketing%20jelent%C5%91s%C3%A9ge%20a%20fenntarthat%C3%B3s%C3%A1gban%20%C3%A9s%20a%20kozmetikai%20iparban_T%C3%A1rnoki%20Kata%20Lilla_C1RS41_%20pdf.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56383/2/T%C3%A1rnoki%20Kata%20Lilla.pdf  |z Dokumentum-elérés