A „Made In” jelentősége az autóiparban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Loydl Dániel
További közreműködők: Papp-Váry Dr. Árpád Ferenc
Pákozdi Sándor
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:autóipar
autóipari trendek
fogyasztói attitűd
made-in
országeredet
országmárka
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56404
Leíró adatok
Kivonat:A „Made In” jelentősége az autóiparbanA szakdolgozatom fő témája az országeredet jelentősége és szerepe az autóiparban. A dolgozatban számos szakirodalmat dolgoztam fel annak érdekében, hogy átláthassam a múltban lévő trendeket, és napjaink kihívásait is a témával kapcsolatban. A kutatási kérdéseim főként arra irányulnak, hogy a globalizáció és különböző marketing stratégiák milyen hatással vannak a fogyasztókra és az iparra. A kutatásban továbbá szerettem volna ismertetni, hogy különböző márkák miképp építettek vagy bontanak le sztereotípiákat a fogyasztókban az országeredetükkel kapcsolatban. A szekunder kutatásom során hat közismert autómárka közösségi média jelenlétét vizsgáltam, egy öt pontos rendszer alapján. Ezt követően pedig tíz szakemberrel folytattam személyes mélyinterjút, az interjúk során ugyanazokat a kérdéseket alkalmaztam az összehasonlíthatóság érdekében. A kutatás során végezetül pedig arra jutottam, hogy globalizáció hatására egyre kevésbé van jelen a fogyasztók vásárlási döntései közt az országeredet illetve a márkák is egyre kevésbé kommunikálják azt. Kivételt képez azonban néhány ikonikus modell több gyártónál is. Az ázsiai autógyártók egyre növekvő térnyerése pedig folyamatos bontja a negatív sztereotípiákat.