A munkaadói hírnév építése a digitális térben a különböző generációk körében A social media mint eszköz a munkáltatói márkaépítés erősítésére

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Deák Boglárka
További közreműködők: Jasper-Zsiga Fruzsina
Zelena Dr. habil András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:közösségi média
márka
márkaépítés
Y generáció
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56436

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg56436
005 20240920084438.0
008 240920suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Deák Boglárka 
245 1 2 |a A munkaadói hírnév építése a digitális térben a különböző generációk körében  |b A social media mint eszköz a munkáltatói márkaépítés erősítésére  |c Deák Boglárka  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A kutatásom célja az volt, hogy a dolgozatom közben arra a kérdésre keressem a választ, hogy a közösségi média jelenlét hozzásegíti-e a vállalatokat a sikeres munkáltatói márkaépítéshez. Hogy minél jobban rálássunk a munkaerőpiac helyzetére és a vállalatok online jelenlétére való reakciókra azt a három generációt is megvizsgáltam, akik jelenleg is aktív résztvevői a munkaerőpiacnak. Hogy hipotézisemnek eleget tegyek, a dolgozatomban azt a két generációt mélyebben is megvizsgáltam, akik már aktív használói napjainkban is az internetnek és a közösségi média felületeknek. A kutatás során jól kirajzolódott, hogy a különböző generációk különböző képességekkel, érdeklődéssel bírnak, valamint hogy a munkakeresés során különböző dolgokat tartanak fontosnak. Ez azért is volt fontos, mivel így egyértelművé vált, hogy minden generációt máshogy és máshol érdemes megszólítani vagy megkeresni. A munkáltatói márkaépítés folyamatainak vizsgálásával megmutatkoztak azok a lépések, amelyek a közösségi média használatával jóval eredményesebbek lehetnek. Ilyen volt például a munkáltatói imázs és vonzerőnek az építése. Megmutatkozott továbbá, hogy a munkavállalók különböző dolgokat, juttatásokat tartanak fontosnak egy munkavállalás során, valamint ez bizonyosságot nyert a generációk igényeinek különbözőségében is. A vállalatok online térbe való becsatlakozása tehát könnyítette a cég alkalmazottainak feladatát, valamint az adott generációnak tudatosan elkészített tartalmak úgy tudták népszerűsíteni a vállalatot, hogy nem keletkezett extra költség, kivéve ha hirdetésekről volt szó, azonban az izgalmas és figyelemfelhívó tartalmak gyártása során akár ez is elkerülhető lehet. A kutatás során kirajzolódott mely weboldalakon vannak jelen legaktívabban a felhasználók továbbá az is, hogy melyik generáció milyen típusú közösségi média platformon van jelen. Ezen az úton elindulva képet kaptam arról, hogy a vállalatokról vagy egy új munkahely keresése esetén milyen közösségi média felületeket vesznek alapul az emberek. Ezen kívül a social media lehetőséget nyújt a vállalatoknak a munkáltatói márkaépítés során, hogy felmérjék mire van igénye a munkavállalóknak és a jövőbeni munkavállalóknak. Visszajelzések, kommentek, értékelések és hozzászólások útján a cég mérlegelheti, hogyan szeretne változtatni és új stratégiák használatával és még hatékonyabban segíteni a folyamatokat. A munkáltatói márkaépítés a már meglévő munkavállalókra is kiterjed. Így tehát az ő becsatlakoztatásuk egy közös online térbe legyen az egy közös csoport vagy egy olyan felület vagy levelezési rendszer erősítheti a munkáltatói márkaépítést. Itt a személyes tartalmak megosztása egymással, valamint a közös a vállalat által szervezett rendezvényeken való részvétel és az ott készült tartalmak megosztása még inkább erősítheti a csapatszellemet, illetve a vállalathoz való hűséget, ezzel is csökkentve a fluktuációt, ami szintén egy erős befolyásolótényező egy sikeres vállalat életében. A szakdolgozatom befejeztével végeredményként arra jutottam, hogy a social media jelenlét és a közösségi média platformok használata jelentősen hozzájárul a munkáltatói márkaépítéshez és annak minőségéhez, ami később a vállalat eredményességéhez fog hozzájárulni. 
695 |a közösségi média 
695 |a márka 
695 |a márkaépítés 
695 |a Y generáció 
695 |a Z generáció 
700 1 |a Jasper-Zsiga Fruzsina  |e ths 
700 1 |a Zelena Dr. habil András  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56436/1/Szakdolgozat_2024.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56436/2/De%C3%A1k%20Bogl%C3%A1rka%20-%20k%C3%BCls%C5%91%20konzulens%20b%C3%ADr%C3%A1lat%20%28Jasper-Zsiga%20Fruzsina%29.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56436/3/opp_m%C3%A1rka%C3%A9p_munkahely.pdf  |z Dokumentum-elérés