Egy gyógyszercég edukáló kommunikációs kampányának bemutatása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Takács Rebeka Kinga
További közreműködők: Krasztev Dr. Péter Lajos
Radosiczky Anikó
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:cég(ek)
információáramlás
kommunikáció
marketing-kampány
oktatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56544
Leíró adatok
Kivonat:Takács Rebeka Kinga Kutatási terv Tabusítás lebontása edukációval: Egy gyógyszercég edukáló kommunikációs kampányának bemutatása 1. Miről szól a szakdolgozat? - (objectives) terület, háttér, miért érdekes a téma - társadalmi szempontból és személy szerint neked. - A téma érdekessége abban az ellentmondásban van, ami a fiatalok nemi életét és az őket védeni hivatott szabályokat és törvényeket övezi. - A kiskamaszok, 14 éves kortól, már létesíthetnek szexuális kapcsolatot törvénysértés vétsége nélkül, azonban a 18. életévét be nem töltött fiatalokhoz, nem szólhatnak ilyen jellegű, edukáló üzenetek. A legnagyobb szükség erre pedig, pont ebben az időszakban lenne a tinédzserek számára. - A jogrendszerünk ellentmondásos szabályokkal van tele a gyermekvédelemmel kapcsolatban, erős polarizáció figyelhető meg a témában, amit érdekesnek tartok megvizsgálni. 2.Kutatási kérdés és alkérdések: A probléma: - A fiatalok, közöttük is a kiskamaszok vannak a legnagyobb veszélyben az intim fertőzésekkel szemben. - A legnagyobb problémát a tudatlanságuk okozza, a másik nagy probléma a társadalmi felfogás a témával kapcsolatban. Szégyenérzetet kelt a fiatalokban, ha azt tapasztalják, hogy ilyen jellegű problémájuk van. Ez lehet az oka annak, hogy sokan nem mernek időben vagy egyáltalán segítséget kérni. - Az ellentmondásos szabályozások könnyen belső bizonytalanságot kelthetnek a kamaszokban, ami nem segíti elő a felelős döntéshozás elsajátítását. Kutatási kérdés: -Képes-e egy cég az őszinte társadalmi felelősségvállalásra miközben profitot termel? Alkérdések: - Milyen módon, milyen eszközökkel, milyen csatornákon lehet elérni a fiatalokat a témában? - Hogyan valósítható meg, hogy az információkat be is fogadják? - Lebontható-e a tabusítás a témával kapcsolatban? - Megtörhető a reklámokra vonatkozó elutasításuk? Ha megtörhető, akkor hogyan? 5. Kutatás - Olyan módszert(ek), amivel a téma kutatható: - kvantitatív kutatás: adatgyűjtés, adatelemzés - kvalitatív kutatás: interjú(k), esettanulmány, esetelemzés 6. Várt eredmények: Mi lesz a kutatás értelme, haszna? Mennyiben visz bennünket közelebb valami fontosnak a megismeréséhez? A legnagyobb problémát a fiatalok tudatlansága okozza, helyes és korai edukációval sok ilyen helyzet elkerülhető lenne: - Tisztább és széleskörű rálátás a fiatalok jelenlegi tudására a témában. - Megismerni, hogy mit gondolnak a potenciális vásárlók az intimfertőzésről. - Megtudni, hogy mi az a gát, ami a szégyenérzetet kialakítja. - Átfogó kép a lehetséges edukációt elősegítő eszközökről, lehetőségekről. - Rálátás arra, hogyan tud egy márka észrevétlenül tudást adni, s ezzel fogyasztókat nyerni.