A Forma-1 arculatváltásának hatása a magyar közönségre

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Soltész Sarolta
Other Authors: Máté Dr. Zoltán
Poós Gergő
Format: Thesis
Kulcsszavak:arculat - image
eseménymarketing
közösségi média
nemzetközi rendezvények
sportmenedzsment
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56859
Description
Abstract:A kutatás célja, annak a vizsgálata, hogy a Liberty Media amerikai médiavállalat hatalmi átvétele óta milyen stratégiai változások mentek végbe a Formula-1 világában, és ezek a globális trendek milyen módon gyűrűztek le a magyar nézőközönségbe. A Liberty Media 2017-ben váltotta le a Formula-1 korábbi tulajdonosi körét, melynek élén Bernie Ecclestone, brit üzletember állt. Ecclestone híresen konzervatív módon volt vezető igazgatója a Formula-1-nek 1978 és 2017 között. Az 1950 óta létező versenysorozatról elmondható, hogy a tömegmédia vállalat drasztikus változásokat eszközölt például a marketingkommunikáció, a gazdaságpolitika, és az árpolitika terén is. A téma különösen releváns, hiszen soha nem látott magasságokban jár a Formula-1 népszerűsége, ezért fontos következtetések vonhatók le a tendenciákból, akár más sportok számára is. A kutatás során vizsgálom majd a korábbi és jelenlegi hazai rajongói kör közötti különbségeket és azonosságokat a lehető legtöbb szempont alapján, és arra a kérdésre keresem a választ, hogy milyen következményekkel járt és járhat majd a stratégiaváltozás a Formula-1-ben magyar viszonylatban?