Termékmegjelenítés, mint vásárlásösztönző és befolyásoló eszköz a Z generációs fogyasztók körében

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Makarész Adriána
Other Authors: Hargitai-Lőrincz Andrea
Szalai-Varga Vivien
Format: Thesis
Kulcsszavak:film(ek)
influencer
márkamegjelenítés
product placement
termékmegjelenítés
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56964

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg56964
005 20250312110916.0
008 250312suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Makarész Adriána 
245 1 0 |a Termékmegjelenítés, mint vásárlásösztönző és befolyásoló eszköz a Z generációs fogyasztók körében  |c Makarész Adriána  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Kutatásomban a termékmegjelenítéseket vizsgáltam, szűkebb értelemben azt, hogy a Z generációs fogyasztók számára ezek a nem mindig könnyen átlátható üzenetek mekkora vásárlásösztönző erővel bírnak. Kutatásom célja az volt, hogy megismerjem az influencerek tartalmaiban, továbbá a filmekben és sorozatokban megjelenő termékmegjelenítések Z generációs fogyasztókra és vásárlási döntéseikre gyakorolt hatásait. Kutatási kérdéseim magukba foglalták azt, hogy a Z generáció tagjai milyen gyakorisággal veszik észre a filmekben, sorozatokban, valamint influencerek tartalmaiban történő termékmegjelenítéseket, továbbá ezen kategóriák hatására történő vásárlásaik gyakoriságát. Kutatásom során elsőként szekunder információkat gyűjtöttem. Tisztáztam a kutatásommal kapcsolatos generációs fogalmakat, a hét élő generáció tulajdonságait. Megvizsgáltam a filmek, sorozatok, valamint influencerek által történő termékmegjelenítések típusait, módszereit, a gyakran megjelenített termékkategóriákat, valamint a vizsgált kategóriákra vonatkozó szabályozásokat. Ezen adatok feldolgozása után kutatásomat primer módon folytattam, kutatási kérdéseim megválaszolásának érdekében kvalitatív és kvantitatív adatgyűjtést is végeztem. Kvalitatív adatgyűjtésként két fókuszcsoportos interjút készítettem a Z generáció tagjainak részvételével. További primer kutatásomat kvantitatív adatgyűjtéssel folytattam, mely során felállított hipotéziseimet az általam készített online elérhető kérdőívre kapott válaszok alapján értékeltem. A kérdőív segítségével megvizsgáltam, hogy a megkérdezetteket milyen mértékben befolyásolja, ösztönzi vásárlásra egy-egy, a vizsgált kategóriába sorolható termékmegjelenítés. További vizsgálatom a termékmegjelenítések észlelésének gyakoriságára irányult. Kutatásom végére érve megismertem az influencerek tartalmaiban, továbbá a filmekben és sorozatokban megjelenő termékmegjelenítések Z generációs fogyasztókra és vásárlási döntéseikre gyakorolt hatásait. Megismertem a vizsgált termékmegjelenítések észlelésének gyakoriságát a megkérdezett Z generációs fiatalok által, továbbá ezen kategóriák hatására történő vásárlásaik gyakoriságát. 
695 |a film(ek) 
695 |a influencer 
695 |a márkamegjelenítés 
695 |a product placement 
695 |a termékmegjelenítés 
695 |a Z generáció 
700 1 |a Hargitai-Lőrincz Andrea  |e ths 
700 1 |a Szalai-Varga Vivien  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56964/1/Makar%C3%A9szAdri%C3%A1na_SZAKDOLGOZAT.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56964/2/Makar%C3%A9sz%20Adri%C3%A1na_HLA%20bels%C5%91%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56964/3/biralati-szempontok-kulso-biralo-Makar%C3%A9sz%20Adri%C3%A1na.pdf  |z Dokumentum-elérés