A Covid-19 pandémia és az azt követő gazdasági válság hatása a hazai személygépjármű vásárlási szokásokra

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Guba Bercel Zoltán
További közreműködők: Fekete Csaba Zoltán
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:autóipar
autókereskedelem
fogyasztói szokások
gazdasági válság
gépjármű értékesítés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56972
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom tudományos alapját egy szekunder kutatás képezi, amely kellő mennyiségű, megbízható adatot és információt biztosított annak érdekében, hogy a primer kutatás során a lehető legpontosabban és legcélravezetőbben keressem a választ a fentebb meghatározott kutatási kérdésekre. A dolgozatot a szekunder kutatás befejezését követően egy kvalitatív primer kutatással folytattam, amely kellően elmélyítette a tudásom a témában, megismertette velem elsőkézből a hazai autópiac állapotát a szakértők szemén keresztül és ellátott olyan minőségi, naprakész információkkal, amelyek nem csak közvetlenül a kutatásomhoz kapcsolódnak, de segítettek megalapozni a primer kutatásom második részét, a kvantitatív kutatást. A kvalitatív kutatásnak kérdőívet használtam CAWI módszerrel, amely kellő mennyiségű adattal szolgált a fogyasztók aktuális szokásairól és gondolkodásmódjáról. Az autóvásárlási szokások vizsgálatakor az egyik legfontosabb kapott eredmény a fogyasztók körében mért csekély mértékű márkahűség, a kínai márkákkal szembeni közömbösség, illetve az elektromos autókkal szemben mért fenntartások voltak.