Az érzelmi intelligencia szerepe a vezetői kommunikációban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szeitz Dorottya Szilvia
További közreműködők: Kremmer László
Lócsai Emília
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:érzelmi intelligencia
kommunikáció
kommunikáció az üzleti életben
önfejlesztés
pszichológia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56989
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom elején meghatározom magát az érzelmi intelligenciát, mint fogalmat, és hogy milyen módszerekkel érdemes fejlesztenünk, továbbá az érzelmek megértésének és kezelésének a szerepére is kitérek. Majd ezt követően részletesen elemzem az érzelmi intelligencia jelentőségét és alkalmazását már a vezetői kommunikációban, motivációban és teljesítménynövelésben, és hogy milyen negatív hatásai lehetnek az üzleti életben. Kitérek a konfliktuskezelésre és arra, hogy milyen összefüggésben áll a vezetői kapcsolattal. Gyakorlati alkalmazásának a bemutatására és hipotéziseim alátámasztására, kvalitatív kutatást végeztem mélyinterjúk formájában, melyben 13 kérdést tettem fel az alanyoknak, akik különböző területen elhelyezkedő mai napig aktív vezetők. Az interjúk során a tapasztalataikat, véleményüket és gyakorlati példáikat osztották meg az érzelmi intelligencia jelentőségéről és hatásáról a vezetői szerepükben. Végül elemzem a mélyinterjúk eredményeit, majd egy összegzéssel fejezem be. Remélem a szakdolgozatommal egy tisztább képet adhatok arról mennyire fontos az empátia embertársaink felé, az önmagunk ismerete, és hogy az érzelmeink mekkora hatással tudnak lenni ránk és döntéseinkre. És ahhoz, hogy jó vezetővé váljon az ember elengedhetetlen az érzelmi intelligencia eszközök tudatos alkalmazása.