Az online trendek hatása az emberek olvasási, könyvvásárlási szokásaira

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Rozsnyik Dóra
Other Authors: Miskolczi Tibor András
Tóth Bálint
Format: Thesis
Kulcsszavak:BookTok
közösségi média
olvasás
Tiktok
vásárlási szokások
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57188
Description
Abstract:A szakdolgozatom összefoglalva az emberek olvasási és könyvvásárlási szokásait vizsgálja. Korábbi kutatásokat vettem alapul és ezekre alapozva vizsgáltam, hogy a TikTok, illetve a BookTok felületnek a használata milyen hatással van az emberekre, illetve saját kutatást is végeztem, amelyet később kielemeztem szakdolgozatom során. Kutatásom során sikerült megfigyelnem, hogy ezeknek a felületeknek a használata pozitív hatással van az emberek olvasási és könyvvásárlási szokásaira, és növelte a könyvek eladási számát. Azonban abban, hogy az emberek újra beleszeressen az olvasásba, a Covid19 vírus is nagy szerepet játszott. Mivel az emberek arra kényszerültek, hogy otthon maradjanak ekkor lett nagyon felkapott maga a TikTok alkalmazás, és itt alakult ki nem sokkal később a BookTok online közösség is. A Moly.hu, Goodreads, Wattpad oldalaknak az aktualitását is vizsgáltam, és kutattam, hogy pontosan mennyien is és milyen gyakran fordulnak ezekhez az oldalakhoz, inspirációért vagy azért, hogy értékeléseket tudjanak elolvasni egy adott könyvről, vagy a Wattpad esetében online tudjanak a kedvükhöz passzoló történetet választani és olvasni.