A POKET nonprofit szervezet piaci pozíciójának elemzése a magyar kulturális piacon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Dóra
További közreműködők: Hargitai-Lőrincz Andrea
Okos Györgyi
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitális kultúra
eseménymarketing
kultúra
marketing
nonprofit szervezet(ek)
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57216
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozat a POKET nonprofit szervezet piaci pozícióját és marketingstratégiáját vizsgálja a magyar kulturális piacon. A kutatás célja annak bemutatása, hogy a POKET miként ötvözi az értékalapú kommunikációt, a közösségépítést és a kulturális marketing eszközeit, hogy egy modern, kulturálisan aktív közönséget szólítson meg. A dolgozat három hipotézist fogalmazott meg: 1. a rendszeresen kulturális eseményeken részt vevők nagyobb valószínűséggel ismerik a POKET projektet, 2. a kultúra támogatását fontosnak tartók nagyobb eséllyel vásárolnak POKET zsebkönyveket, 3. a POKET zsebkönyvek olvasása növeli az olvasók nyitottságát más témájú könyvek iránt. Kutatásom során kérdőíves módszerrel gyűjtött adatokra és szakirodalmi elemzésekre támaszkodva értékelem a POKET hatását a közönségére és a magyar kulturális piacon betöltött szerepére. Az eredmények rávilágítanak arra, hogy a POKET sikeresen alkalmazza a közösségi média és az élményalapú marketing eszközeit, hogy elérje és aktivizálja a digitális korban élő közönséget.A dolgozat kiemeli, hogy a POKET nem csupán könyvértékesítőkén működik, hanem közösségépítő és kulturális értékközvetítő szerepet is betölt. Az elemzés eredményei hozzájárulhatnak a kulturális marketing stratégiáinak fejlesztéséhez, különös tekintettel a digitális kor kihívásaira és lehetőségeire.