A sharing economyhoz köthető alkalmazások használata a Z generáció körében

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Segunda-Manuel Manuela
Other Authors: Katona Kíra
Kovács Dr. Ildikó
Format: Thesis
Kulcsszavak:digitális platformok
fenntarthatóság
influencerek
Sharing Economy
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57265
Description
Abstract:A Z generáció tagjai (1995–2005 között születettek) digitális bennszülöttek, akik folyamatosan kapcsolatban állnak az internetes technológiákkal, és egyre inkább a megosztáson alapuló gazdasági modellek felé fordulnak. A sharing economy — ide tartoznak például a carsharing szolgáltatások, a Vinted, az Airbnb de akár a Netflix, Spotify — alapvető része a mindennapi életüknek, ami nemcsak az erőforrások hatékonyabb kihasználását teszi lehetővé, hanem egy fenntarthatóbb életmód kialakítását is támogatja. A kutatás célja annak feltárása, hogy a Z generáció miért és hogyan tudná használni ezeket az alkalmazásokat és miért érdekesek számukra a fenntarthatósági szempontok figyelembevétele. Vizsgálja a kutatott generáció által használt alkalmazások széles körét, különös tekintettel azokra a területekre, ahol ezek az fenntarthatósági előnyöket kínálnak és vizsgálja, hogyan befolyásolják döntéseiket a környezettudatossági és társadalmi felelősségvállalási szempontok vagy akár az online véleményvezérek