Fogyasztó kognitív kompetenciájának vizsgálata

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Misák Tamás
További közreműködők: Dudás Attila
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:elméleti közgazdaságtan
evolúciós közgazdaságtan
fogyasztói csoportok
gazdaságpszichológia
viselkedés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57419
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatomban szeretném megvizsgálni a XXI. századi fogyasztó magatartását és szokásait. Szeretném meg tudni, hogy a viselkedése általánosan mennyire mondható racionálisnak, ahogy a klasszikus közgazdaságtani modellek jellemzik őt, vagy esetleg mennyire irracionális, mint ahogy az új irányzatok gondolják. A klasszikus közgazdaságtani modellek jellemzően racionális szereplőnek tekintették a fogyasztókat, akik a döntéseiket alapos megfontolás után, racionális érvek mentén hozzák meg. Amikor viszont a XX. században több fejlődő tudományág is folyamatosan foglalkozott a fogyasztók magatartásával, egyre inkább rajzolódtak ki az irracionális mintázatok (illetve ezek a mintázatok is egy markánsabbak lettek). A pszichológia fejlődésével az egyének belső motivációit ismerhetjük meg jobban, a szociológia fejlődésével pedig a környezeti hatásokat vizsgálhatjuk meg pontosabban. De az említett területeken kívül számos más tudományág foglalkozik a témával nap, mint nap.