Szegmentáció szerepe a szállodai értékesítésben az ibis Budapest Heroes Square példáján keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Keresztesi Fanni Gabriella
További közreműködők: Bártfai Endre
Kulcsszavak:árképzés
piaci szegmentáció
szállodaipar
szezonalitás
turizmus
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57462
Leíró adatok
Kivonat:A projektmunka rövid tartalmi áttekintésén a bevezetést követően a szakirodalmi háttérre kerül sor, amelyben a szálloda fogalmát és típusait ismertetem többek között kategória és elhelyezkedés szerint. Ezt követően, a szegmentáció fogalmát és szerepét mutatom be, különböző definíciók felhasználásával majd a szegmensek csoportosítását vezetem fel számos szempont alapján, például demográfiai, magatartás szerint, illetve a vendégek létszámának megfelelően megkülönböztethetünk egyéni és csoportos szegmensek több fajtáját. Továbbá, a fővárosi szálloda piac aktuális helyzetének megtekintésére kerül sor, ezáltal a kereslet, kínálat, profit, foglaltság adatait ismertetem és küldő országok szállodai vendégéjszakák számának alakulása, illetve változásaik a tavalyi évhez képest. Majd, a szállodai értékesítési politikájáról, illetve közvetlen, közvetett módszereit és a szervezeti felépítést mutatom be. A következő fejezetben az Accor Group történetét mutatom be, illetve a hozzá tartozó márkákat kategóriák szerinti felosztásban majd a cég jelenlegi Magyarországi jelenlétét térkép segítségével szemléltetem. Ezt követően, a szakmai gyakorlati helyem az ibis Budapest Heroes Square szálloda bemutatására kerül sor elhelyezkedés, szolgáltatások és egyéb szempontok szerint. Majd, a mélyinterjú elemzéséből készített kutatásom találtható, amelyben a hipotéziseimre kerestem a választ. Végül a projektmunka összegzése és összefoglalása melyben a javaslatok és a lezárás kapott helyet.