Az influencerek megítélése a vendéglátás-marketingben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Mecseki Flóra Csenge
További közreműködők: Debreceni Dr. János
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:befolyásolás
közösségi média
online marketing
vendéglátás
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57510
Leíró adatok
Kivonat:A kutatásom célja a gasztro-influencer tartalmak hatásainak elemzése volt. A vizsgált tartalmak alapján megállapítható, hogy a szabadidős programajánlók népszerűsége kiemelkedő, míg az étteremajánlók ezektől kissé elmaradva keltik fel a fogyasztók figyelmét. A fizetett tartalmak aránya nem befolyásolta negatívan a követői elköteleződést. Kérdőíves kutatásom során kiderült, hogy a generációk közösségimédia-használati szokásai eltérnek, de a Facebook és az Instagram dominanciája közös. Az influencerek iránti általános bizalom alacsony, de a reklámmentes tartalmak hitelesebbnek minősülnek a fogyasztók körében. A gasztronómiai témájú posztok közül a receptek és főzési tippek a legnépszerűbbek, a gasztro-influencerek befolyásoló ereje pedig generációnként változik.