A biztosítási szektor marketingkommunikációjának vizsgálata, az értékesítés támogatás szerepe a tanácsadók munkájában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Somogyi Csege Zolta
További közreműködők: Sarkadi Katalin
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:biztosítás(ok)
digitalizáció
értékesítés
Generali Biztosító
marketingkommunikáció
ügyfélkapcsolat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57526
Leíró adatok
Kivonat:A biztosítási szektorról elmondható, hogy az utóbbi évtizedekben a digitalizáció és az online csatornák térnyerése alapvetően alakította át a piacon működő társaságok kommunikációs stratégiáit, ügyfelekhez való viszonyulásukat. Az ügyfelek igényei és elvárásai megváltoztak, emiatt a biztosító cégeknek gyorsan kell alkalmazkodniuk az új körülményekhez. Egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a személyre szabott szolgáltatásokra, megbízhatóságra, amik új kihívásokat és lehetőségeket teremtenek a marketingkommunikáció terén. A hagyományos marketingeszközök mellett megjelentek új, innovatív megoldások is melyeknek célja, hogy hatékonyan támogassák az értékesítést és növeljék az ügyfélelégedettséget. Szakdolgozatom célja, hogy egy átfogó képet tudjak nyújtani a biztosítási szektorban jelenlévő marketingkommunikációs trendekről, feltárjam jellemzően milyen felületeken kommunikálnak és hogyan. Ezenfelül vizsgálni szeretném az értékesítéstámogatás szerepét a tanácsadói munka szempontjából, különös tekintettel arra, hogy a különböző rendszerek használata miként járul hozzá a hatékony munkavégzéshez és értékesítési eredményekhez.A dolgozatomban kvalitatív (minőségi) kutatási módszereket fogok alkalmazni. Tartalomelemzésnél a social média felületek tevékenységeinek vizsgálatára fektetek nagy hangsúlyt: likeok, interakciók számának összehasonlítása a vezető biztosítótársaságok tekintetében, továbbá vizsgálnám a közétett tartalmak hangnemét, tartalmát, valamint a vizuális megjelenésüket. Továbbá mélyinterjút is készítek Berczel Nórával a Generali Biztosító Zrt. marketing és kommunikációs területének vezetőjével, illetve Vachnovszki Gergellyel az operatív CRM terület vezetőjével.