Az autóipar piaci helyzetének bemutatása fókuszban a Porsche prémium autómárka innováció, fenntarthatóság és fogyasztói preferenciák

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Karanyicz Kristóf Márk
További közreműködők: Kegye Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:4p
autóipar
árképzés
marketingkommunikáció
Porsche
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57735
Leíró adatok
Kivonat:Az autóipar kiemelten fontos szerepet játszik a modern gazdaságok működésében, nemcsak a technológiai fejlődés és a munkahelyteremtés, hanem a társadalmi és kulturális hatások tekintetében is. A prémium autómárkák, mint például a Porsche, túlmutatnak a közlekedési eszközök puszta gyártásán. Életstílust, státuszt és érzelmi kötődést kínálnak a vásárlóknak. Szakdolgozatom témájaként a Porsche prémium autómárkát választottam, hogy rávilágítsak, hogyan használja ki a prémium szegmens sajátosságait és kihívásait. A témaválasztás relevanciáját több tényező is indokolja. Egyrészt az autóipar globálisan is az egyik legversenyképesebb és legdinamikusabban változó ágazat, amelyet folyamatosan formálnak a technológiai innovációk, a fenntarthatósági elvárások és a fogyasztói szokások változásai. Az elektromos és hibrid járművek térhódítása, a digitalizáció és az online értékesítés előretörése olyan trendek, amelyek alapjaiban változtatják meg az iparág működését. A magyar piac relevanciáját tovább erősíti az a tény, hogy Magyarországon is növekszik az prémium autók iránti kereslet.