A balatoni turizmus szezonalitásának kihívásai és marketingstratégiai megoldásai

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Müller Ádám
További közreműködők: Békési Gábor György
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Balaton
online marketing
szezonalitás
szolgáltatásmarketing
turizmus
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57762
Leíró adatok
Kivonat:A Balaton régió turizmusában a szezonalitás jelentős kihívás, amely az egész éves gazdasági stabilitást veszélyezteti. A dolgozat célja, hogy bemutassa, hogyan csökkenthetők a szezonális ingadozások hatásai hatékony marketingstratégiák alkalmazásával. A kutatás a szolgáltatásmarketing, termékmarketing és desztinációmarketing elméleti alapjaira épül, és elemzi a digitális marketing, például az online jelenlét, influencer marketing és e-WOM eszközeinek szerepét a turizmusban.Primer kutatás keretében kérdőíves felmérés vizsgálta a turisták preferenciáit, demográfiai jellemzőit és a fenntarthatóság fontosságát. Az eredmények alapján a 30-40%-os kedvezmények, tematikus események és fenntartható szolgáltatások kiemelten vonzóak a vendégek számára. A kutatás javaslatokat fogalmaz meg a holtszezon forgalmának növelésére, mint például élményalapú programok, hosszabb távú fejlesztési tervek és digitális kampányok alkalmazása. A dolgozat megállapításai hozzájárulnak a Balaton turisztikai versenyképességének fenntartásához.