4P/7P marketingmix egy vállalkozásban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szkupi Réka
További közreműködők: Kasza Lajos
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:7P modell
családi vállalkozás
marketing
marketing terv
online marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57763
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozat átfogó elemzést nyújt a Tetra Pipe Kft.-ról, amely egy családi tulajdonban lévő vállalkozásként működik a mélyépítési szektorban, elsősorban dréncsövek, geotextíliák és egyéb specializált termékek gyártására és értékesítésére összpontosítva. A szakdolgozat elsődlegesen bemutatja a családi vállalkozás fogalmát, előnyeit és hátrányait, valamint ezen vállalkozási forma gazdasági és társadalmi jelentőségét. Részletes elemzést nyújt a marketingelméletek közül a 4P és 7P modellről, különös figyelemmel arra, hogyan alkalmazhatók ezek az eszközök a Tetra Pipe Kft. sajátos környezetében.A dolgozat feltárja a vállalat árképzési stratégiáit, termékkínálatát, disztribúciós csatornáit és kommunikációs megoldásait, illetve ezek hatását az ügyfélkörre és a versenyképességre. Külön szekció foglalkozik a legfontosabb versenytársakkal, például a Wavin Hungary Kft.-vel és a Pipelife Hungária Kft.-vel, amelyek a vállalat partnerei és versenytársai egyaránt. Emellett kiemelt figyelmet fordít a STEEP-elemzésre, amely a vállalat makrokörnyezeti tényezőit vizsgálja, így stratégiai szempontból jelentős betekintést nyújt a piaci kihívások és lehetőségek megértéséhez.A dolgozat kitér a digitális marketing szerepére, különösen a szájról szájra terjedő marketing jelentőségére, amely hitelességet és költséghatékonyságot biztosít a vállalkozás számára. A kutatás során a KSH hivatalos adatai is elemzésre kerültek, amelyek gazdagítják a dolgozat adatalapú megközelítését, különös tekintettel a kis- és középvállalkozások árbevételére és gazdasági teljesítményére.Az összefoglaló rész értékeli a Tetra Pipe Kft. eddigi sikereit, miközben javaslatokat fogalmaz meg a jövőbeli növekedés érdekében, például a digitális platformok hatékonyabb kihasználására és célzott marketingeszközök alkalmazására. A dolgozat nemcsak a Tetra Pipe Kft. fejlődési lehetőségeit tárja fel, hanem általános tanulságokat is nyújt a családi vállalkozások működésének és stratégiáinak megértéséhez.