Banki összeolvadás hatása az ügyfelek pénzügyi magatartására

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kola Renáta Mária
Other Authors: Sági Dr. habil. Judit
Format: Students’ Scientific Association paper
Kulcsszavak:banki szolgáltatás(ok)
fúzió(k)
összeolvadás(ok)
pénzügyi magatartás
ügyfél-elégedettség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57878
Description
Abstract:Kola Renáta Mária Konzulens: 7. aktív félév Dr. habil. Sági JuditPénzügy és számvitel BGE PSZK BGE PSZK Banki összeolvadás hatása az ügyfelek pénzügyi magatartására A szakdolgozatom célja a banki összeolvadások hatásának vizsgálata az ügyfelek pénzügyi döntéseire. A banki fúziók kérdése különösen aktuális napjainkban, mivel Magyarországon az elmúlt években jelentős összeolvadások zajlottak le, amelyek közvetlenül érintették a pénzügyi szektort és annak ügyfeleit. A Budapest Bank, a Takarékbank és az MKB Bank közötti fúzió 2020 és 2023 között több lépésben valósult meg, és eredményeként létrejött az MBH Bank. Ez a változás új banki környezetet, szolgáltatásokat és márkát hozott létre, amely komoly hatással volt az ügyfelek mindennapi pénzügyeire. Mára azok az ügyfelek, akik korábban a három korábbi bank egyikénél végezték pénzügyeiket, már az MBH Bankban intézik ezeket a teendőket, így egy év elteltével lehetőségük volt megszokni az új banki környezetet, szolgáltatásokat és márkát. A kutatás célja annak megértése, hogy a banki összeolvadás hogyan befolyásolta az ügyfelek pénzügyi döntéseit, valamint hogyan alakította át elégedettségüket és hűségükét. Az eredmények segíthetnek jobban megérteni az ügyfelek igényeit, ami hozzájárulhat az ügyfélélmény javításához és a hűség növeléséhez. A kutatás fő kérdése: Hogyan befolyásolják a banki összeolvadások az ügyfelek pénzügyeit és hűségüket a pénzintézetek iránt? A kutatás során kvantitatív módszert alkalmaztam. Kérdőív segítségével mértem fel az ügyfelek véleményét a fúzióról, annak hatásairól, a korábbi banki szokásaikról és az új, egyesült banki környezetről. A kérdőív anonim volt, 30 kérdést tartalmazott, és négy fő témakör köré épült. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy az ügyfelek számára nehézséget jelentett az összeolvadás folyamata. Azonban minden ügyfélnek más és más a megélése a fúzióval kapcsolatban, voltak, akik pozitívabban tekintenek vissza múltbeli bankjukra, azonban valakinek sokkal színvonalasabb és kedvezőbb szolgáltatásokat nyújt a már ma is ismert MBH Bank. Kutatásom eredményének bemutatása során kitérek arra is, hogy a különböző tagbankokból érkező ügyfelek hogyan élték meg az MBH Bank megalakulását.