Banki összeolvadás hatása az ügyfelek pénzügyi magatartására

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kola Renáta Mária
Other Authors: Sági Dr. habil. Judit
Format: Students’ Scientific Association paper
Kulcsszavak:banki szolgáltatás(ok)
fúzió(k)
összeolvadás(ok)
pénzügyi magatartás
ügyfél-elégedettség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57878

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57878
005 20250923115542.0
008 250923suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kola Renáta Mária 
245 1 0 |a Banki összeolvadás hatása az ügyfelek pénzügyi magatartására  |c Kola Renáta Mária  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Students_Scientific_Association_paper 
520 3 |a Kola Renáta Mária Konzulens: 7. aktív félév Dr. habil. Sági JuditPénzügy és számvitel BGE PSZK BGE PSZK Banki összeolvadás hatása az ügyfelek pénzügyi magatartására A szakdolgozatom célja a banki összeolvadások hatásának vizsgálata az ügyfelek pénzügyi döntéseire. A banki fúziók kérdése különösen aktuális napjainkban, mivel Magyarországon az elmúlt években jelentős összeolvadások zajlottak le, amelyek közvetlenül érintették a pénzügyi szektort és annak ügyfeleit. A Budapest Bank, a Takarékbank és az MKB Bank közötti fúzió 2020 és 2023 között több lépésben valósult meg, és eredményeként létrejött az MBH Bank. Ez a változás új banki környezetet, szolgáltatásokat és márkát hozott létre, amely komoly hatással volt az ügyfelek mindennapi pénzügyeire. Mára azok az ügyfelek, akik korábban a három korábbi bank egyikénél végezték pénzügyeiket, már az MBH Bankban intézik ezeket a teendőket, így egy év elteltével lehetőségük volt megszokni az új banki környezetet, szolgáltatásokat és márkát. A kutatás célja annak megértése, hogy a banki összeolvadás hogyan befolyásolta az ügyfelek pénzügyi döntéseit, valamint hogyan alakította át elégedettségüket és hűségükét. Az eredmények segíthetnek jobban megérteni az ügyfelek igényeit, ami hozzájárulhat az ügyfélélmény javításához és a hűség növeléséhez. A kutatás fő kérdése: Hogyan befolyásolják a banki összeolvadások az ügyfelek pénzügyeit és hűségüket a pénzintézetek iránt? A kutatás során kvantitatív módszert alkalmaztam. Kérdőív segítségével mértem fel az ügyfelek véleményét a fúzióról, annak hatásairól, a korábbi banki szokásaikról és az új, egyesült banki környezetről. A kérdőív anonim volt, 30 kérdést tartalmazott, és négy fő témakör köré épült. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy az ügyfelek számára nehézséget jelentett az összeolvadás folyamata. Azonban minden ügyfélnek más és más a megélése a fúzióval kapcsolatban, voltak, akik pozitívabban tekintenek vissza múltbeli bankjukra, azonban valakinek sokkal színvonalasabb és kedvezőbb szolgáltatásokat nyújt a már ma is ismert MBH Bank. Kutatásom eredményének bemutatása során kitérek arra is, hogy a különböző tagbankokból érkező ügyfelek hogyan élték meg az MBH Bank megalakulását. 
695 |a banki szolgáltatás(ok) 
695 |a fúzió(k) 
695 |a összeolvadás(ok) 
695 |a pénzügyi magatartás 
695 |a ügyfél-elégedettség 
700 1 |a Sági Dr. habil. Judit  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57878/1/Kola_Ren%C3%A1ta_M%C3%A1ria_PSZK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57878/2/Kola_Ren%C3%A1ta_M%C3%A1ria_PSZK.docx  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57878/3/Kola%20Ren%C3%A1ta%20M%C3%A1ria_BGE%20TDK_Szerzo%CC%8Bi%20hozza%CC%81ja%CC%81rula%CC%81s%20nyilatkozat%202024.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57878/4/Kola%20Ren%C3%A1ta.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57878/5/Dolgozat_biralati_lap_Kolla%20Ren%C3%A1ta%20M%C3%A1ria.pdf  |z Dokumentum-elérés