Tokyo Disneyland A mesebirodalom hódítása Japánban – Marketinges szemmel

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Birkás Beatrix
Other Authors: Sato Dr. Noriko
Székács Dr. Anna
Format: Students’ Scientific Association paper
Kulcsszavak:7P modell
Disney
Disneyland
Japán
szeretetmárka
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57936

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57936
005 20250923115655.0
008 250923suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Birkás Beatrix 
245 1 0 |a Tokyo Disneyland  |b A mesebirodalom hódítása Japánban – Marketinges szemmel  |c Birkás Beatrix  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Students_Scientific_Association_paper 
520 3 |a Hipotézis 1: A Tokiói Disneyland márkájának áttörő sikere nagymértékben rejlik abban, hogy rendkívül jól adaptálta a Disney globális márkáját a japán kulturális értékekhez és az emberek preferenciájához. Hipotézis 2: A Tokiói Disneyland exkluzív, sokszor limitált kiadású termékei, valamint a helyi, „japánokra szabott” élményei nagyban hozzájárulnak egy igen magas fogyasztói lojalitáshoz – ami jóval magasabb a többi Disneyland-hez képet. Hipotézis 3: A japán emberek fokozott érzelmi kötődése az egyes Disney karakterekhez egy olyan kulcsfontosságú tényező a Tokiói Disneyland marketingjének sikerében, amellyel jelentősen befolyásolja a fogyasztói magatartást és növeli a látogatottsági arányt. Kutatásom során feltárom miben is rejlik Japánban a Disney igazi varázsa. Hogy lehet az, hogy sosincs „egy unalmas nap” a témaparkban, mindig több ezres tömegek állnak sorba a bejutásnál reggelente. Miért képesek a japánok akár másfél órát sorban állni ahhoz, hogy felülhessenek egy tíz percig tartó látványosságra. Miért aggatják tele a táskájukat különböző Disneyland-es szuvenírekkel és miért szinte kötelező elem a park látogatáskor a híres Mickey Egér fül beszerzése? Ilyen és ezekhez hasonló kérdéseket boncolgattam TDK kutatásom során. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy van Tokyo Disneyland és Tokyo DisneySea, jelen dolgozatomban egyként szeretnék rájuk utalni, mint „Disneyland”. Szekunder kutatásom során a Disney szeretetmárkává válásáról, a japán emberek kitalált karakterekhez kötődéséről, valamint a Disneylandről, mint szolgáltatásról írtam elsősorban. Primer kutatásként pedig elvégeztem egy kisebb volumenű (120 fő) fogyasztói kérdőívet, amellyel megpróbáltam belelátást nyerni a japán fogyasztói döntéshozatal „fekete dobozába”, hogy pontosan miért is népszerű annyira ez a látványosság. Mi lehet az oka annak, hogy a Disneyland nem kizárólag a gyerekek kedvelt célpontja, hanem még a nyugdíjas korosztály is hatalmas rajongója Walt Disney parkjának. Miért rendelkeznek éves bérletekkel és látogatnak el a parkba akár minden hónapban is. Ezt a kutatást nem a magyar, hanem a japán fogyasztókon futtattam le. 
695 |a 7P modell 
695 |a Disney 
695 |a Disneyland 
695 |a Japán 
695 |a szeretetmárka 
700 1 |a Sato Dr. Noriko  |e ths 
700 1 |a Székács Dr. Anna  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57936/1/Tokyo%20Disneyland%20A%20mesebirodalom%20h%C3%B3d%C3%ADt%C3%A1sa%20Jap%C3%A1nban%20%E2%80%93%20Marketinges%20szemmel.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57936/2/Tokyo%20Disneyland%20A%20mesebirodalom%20h%C3%B3d%C3%ADt%C3%A1sa%20Jap%C3%A1nban%20%E2%80%93%20Marketinges%20szemmel%20-%20Rez%C3%BCm%C3%A9.docx  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57936/3/Birk%C3%A1s_Beatrix_KKK_HD.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57936/4/Birk%C3%A1s_Beatrix_KKK_ZVK.pdf  |z Dokumentum-elérés