Virtuális Bevásárlóközpont vagy Veszélyzóna?

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Pál Máté
Other Authors: Kolnhofer-Derecskei Dr. Anita
Format: Students’ Scientific Association paper
Kulcsszavak:bizalom
elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
elektronikus vásárlás - online vásárlás
fogyasztói magatartás
kockázat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57982

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57982
005 20250923115749.0
008 250923suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Pál Máté 
245 1 0 |a Virtuális Bevásárlóközpont vagy Veszélyzóna?  |c Pál Máté  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Students_Scientific_Association_paper 
520 3 |a A szüntelenül gyorsuló mindennapokban egyre több fogyasztó dönt az online vásárlás mellett. Ennek okai közé tartozik a folyamatosan fejlődő technikai infrastruktúra, valamint a 2019-ben kezdődött pandémia, amely tovább ösztönözte az online kereskedelem terjedését. Ebből adódóan felmerült bennem a kérdés: mennyire vannak tisztában a fogyasztók az online vásárlás lehetséges veszélyeivel, csalási kockázataival, és milyen mértékben bíznak az online vásárlásban? Kutatásom során a B2C (Business-to-Customer) modell lehetőségeit vizsgáltam a fogyasztók védelme érdekében. Először szekunder adatokat felhasználva térképeztem fel az online vásárlás kockázatait és az átverési lehetőségeket. Ehhez statisztikai adatokat és szakirodalmat használtam. Ezt követően primer kutatásomban a fogyasztói magatartást elemeztem fókuszcsoportos kutatások formájában, kvalitatív technikával. Ezt a módszert azért választottam, hogy elsőként egy kisebb szakértői csoport véleményén keresztül átfogóbb képet kapjak a témáról. Irányított kérdésekkel vizsgáltam, hogy a különböző célcsoportok milyen kockázatokat látnak az online vásárlásban. Megfigyeléseim szerint a különböző korosztályok között jelentős eltérések tapasztalhatók. Az idősebb korosztályoknál az informatikai és pénzügyi tudás fokozatosan csökken, és ezzel párhuzamosan az online fizetésekkel szembeni bizalom is alacsonyabb. Emellett vegyes kutatási technikát alkalmazva online fogyasztói véleményeket elemeztem. Ehhez egy hazai, jó hírnévvel rendelkező e-kereskedelmi weboldalt használtam, amelyet a fókuszcsoportos beszélgetések során is említettek. A tartalomelemzés alapján egyértelműen kimutatható a fogyasztói elégedetlenség az oldallal kapcsolatban. Kutatásom lezárásaként kvantitatív kérdőíves felmérést végeztem. A kérdőívre alapozott hipotéziseimet korábbi kutatások és a szakirodalom alapján állítottam fel. Ezzel a nagyobb elemszámú mintával, igazolást nyert az a szakirodalmi állítás is, miszerint a férfiak hajlamosabbak nagyobb összegeket költeni online vásárlás alkalmával. Az online vásárlás kétségtelenül új lehetőségeket nyit meg a fogyasztók számára, ugyanakkor jelentős kockázatokat is hordoz magában. Fontos, hogy a vásárlók tisztában legyenek ezekkel a veszélyekkel, és megfelelő védelmet kapjanak, különösen az idősebb korosztályok, akik kevésbé bíznak az online tranzakciók biztonságában. A jövőben a tudatosság és a védelem fokozása elengedhetetlen lesz ahhoz, hogy az online piac valóban a megbízható piac terepe. 
695 |a bizalom 
695 |a elektronikus kereskedelem - online kereskedelem 
695 |a elektronikus vásárlás - online vásárlás 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a kockázat 
700 1 |a Kolnhofer-Derecskei Dr. Anita  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57982/1/P%C3%A1l_M%C3%A1t%C3%A9_PSZK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57982/2/P%C3%A1l_M%C3%A1t%C3%A9_PSZK.docx  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57982/3/P%C3%A1l%20M%C3%A1t%C3%A9%202024.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57982/4/P%C3%A1l%20M%C3%A1t%C3%A9%20b%C3%ADr%C3%A1lat-HJ.pdf  |z Dokumentum-elérés