A Szientológiai egyház kommunikációs gyakorlatainak megfelelése a vallási intézményekre jellemző kommunikációs mintáknak

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Berencsi Virág Zita
Other Authors: Bancsik György Lajos
Krasztev Dr. Péter Lajos
Format: Thesis
Kulcsszavak:egyház(ak)
intézmény
kommunikáció
manipuláció
Szcientológia
szervezeti kommunikáció
vallási intézmények
vallási kommunikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58058

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58058
005 20250923125526.0
008 250923suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Berencsi Virág Zita 
245 1 2 |a A Szientológiai egyház kommunikációs gyakorlatainak megfelelése a vallási intézményekre jellemző kommunikációs mintáknak  |c Berencsi Virág Zita  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozat a Szcientológiai Egyház kommunikációs gyakorlatait vizsgálja, különös tekintettel arra, hogy ezek mennyiben felelnek meg a vallási intézményekre általánosan jellemző kommunikációs mintáknak. A vallási szervezetek kommunikációja történetileg és kulturálisan eltérő formákat ölt, a hagyományos egyházaktól kezdve az új vallási mozgalmakig, ahol a modern PR-, marketing- és médiaeszközök egyre nagyobb szerepet kapnak. A dolgozat célja annak feltárása, hogy a Szcientológiai Egyház milyen kommunikációs stratégiákat alkalmaz, hogyan használja a meggyőzés, a PR és a digitális média eszközeit, azok milyen módon különböznek vagy hasonlítanak más vallási intézmények kommunikációs gyakorlataihoz.Az elemzés módszertani alapját olyan kommunikációelméleti szempontok képezik, mint a meggyőzés és manipuláció elmélete (Pratkanis és Aronson, 2012), a marketingkommunikáció és reklám szerepe az intézményi kommunikációban (Fazekas & Harsányi, 2011; Toscani, 1999), a PR és hírnévmenedzsment stratégiái (John, Thomson & Oliver, 2009), valamint a digitális média és az új kommunikációs formák hatása (Manovich, 2001). Ezen elméleti keretek segítségével elemezhető, hogy a Szcientológiai Egyház milyen módon alkalmazza a vallási kommunikáció hagyományos és modern eszközeit, valamint ezekkel milyen kapcsolatban állnak a vallási szervezetek általános kommunikációs mintázatai. A dolgozat először áttekinti a vallási kommunikáció elméleti hátterét, majd részletesen elemzi a Szcientológiai Egyház kommunikációs stratégiáit, összehasonlítva azokat más vallási intézmények gyakorlatával. Az elemzés célja, hogy megértsük, milyen mértékben alkalmazza az egyház a hagyományos vallási kommunikációs modelleket, illetve milyen egyedi vagy üzleti orientált megközelítésekkel tér el azoktól. Végül az elméleti feltevéseket szakmai tájékozódó interjú során kíséreltem meg alátámasztani. 
695 |a egyház(ak) 
695 |a intézmény 
695 |a kommunikáció 
695 |a manipuláció 
695 |a Szcientológia 
695 |a szervezeti kommunikáció 
695 |a vallási intézmények 
695 |a vallási kommunikáció 
700 1 |a Bancsik György Lajos  |e ths 
700 1 |a Krasztev Dr. Péter Lajos  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58058/1/SZAKDOLGOZAT%20_Berencsi%20Vir%C3%A1g.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58058/2/K-b%C3%ADralat-Berencsi%20Vir%C3%A1g.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58058/3/Berencsi%20Vir%C3%A1g_biralat.pdf  |z Dokumentum-elérés