Tokyo Disneyland a mesebirodalom hódítása Japánban - marketinges szemmel

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Birkás Beatrix
További közreműködők: Sato Dr. Noriko
Székács Dr. Anna
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:7P modell
Disney
japán fogyasztók
márkázás
Tokió Disneyland
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58065
Leíró adatok
Kivonat:A dolgozat célja a Tokyo Disneyland és DisneySea sikerének vizsgálata a japán piacon, különös tekintettel a lokalizációs stratégiákra, a fogyasztói magatartásra és a különböző generációk eltérő attitűdjeire. A kutatás során feltárt eredmények alapján egyértelművé vált, hogy a Disney márka japán adaptációjának kulcsa a kulturális értékek mélyreható integrációjában, a vendégélmény személyre szabásában és a fogyasztók érzelmi kötődésének erősítésében rejlik. A park nem csupán alkalmazta, hanem továbbfejlesztette a Disney eredeti koncepcióját, létrehozva egy olyan helyszínt, amely egyszerre globális és autentikusan japán. A japán vendégszeretet, az omotenashi elve, központi szerepet játszik a látogatói élmény formálásában, hozzájárulva a magas szintű lojalitáshoz és az ismételt látogatásokhoz. A primer kutatás keretében feltárt generációs különbségek rámutattak, hogy míg a fiatalabbak aktív élménykeresésük során vonzódnak a park modern és dinamikus kínálatához, az idősebb korosztály számára a nosztalgia, a családi kapcsolatok és a közös élmények válnak a látogatás fő motivációivá. A dolgozat eredményei alátámasztják, hogy a Tokyo Disneyland és DisneySea több mint szórakoztató létesítmények: olyan kulturális jelenségek, amelyek mélyen beágyazódtak a japán társadalomba, és amelyek jelentős hatást gyakorolnak a helyi fogyasztói szokásokra és identitásformálásra egyaránt.