Az influenszer marketing szerepe a sportolási szokások, és trendek alakításában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bíró Zsanett
További közreműködők: Tóth Andrea
Dokumentumtípus: Projektmunka
Kulcsszavak:egészség
életmód
influencer marketing
kvantitatív módszerek
marketing
online marketing
online reklám
sport
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58076

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg58076
005 20250923125542.0
008 250923suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Bíró Zsanett 
245 1 3 |a Az influenszer marketing szerepe a sportolási szokások, és trendek alakításában  |c Bíró Zsanett  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Project_work 
520 3 |a Témaválasztásomat személyes tapasztalataim és a sport iránti elköteleződésem inspirálta, valamint az a szándék, hogy mélyebb ismereteket szerezzek az influenszer marketing hatásáról. Dolgozatom a sporttal és egészséges életmóddal foglalkozó influenszerek szerepét vizsgálja a közösségi médiában, különösen tartalmaik hatását a követők sportolási szokásaira és motivációjára. A kutatás célja volt feltárni, hogyan befolyásolják az influenszerek a sport iránti érdeklődést, az új mozgásformákhoz való hozzáállást, és hogy mely platformokon érik el legjobban közönségüket. A dolgozat az influenszer marketing fogalmát, eredetét és fejlődését is bemutatja, valamint kiemeli a hitelesség és etikai kérdéseket, különösen az egészséges életmódról és testképről szóló kommunikáció vonatkozásában. Kutatásomat kvantitatív módszerrel, online kérdőíves felmérés segítségével végeztem, amelyben 72 fő válaszait elemeztem. A kérdőív kitöltésére 14 éves vagy annál idősebb személyek kaptak lehetőséget. Az eredmények azt mutatják, hogy bár az influenszerek képesek szemléletváltást elindítani, de a válaszadók többségét cselekvésre inkább az ismerősök, barátok ajánlásai és a személyes tapasztalatok ösztönzik, míg az influenszer tartalmak inkább csak inspirációt jelentenek számukra. A hiteles kommunikáció azonban kulcsfontosságú a bizalom megszerzésében. Ezen túlmenően fontos része volt a kutatásomnak, hogy hogyan hat az esetenként megszépített tartalom a követők önértékelésére. Bár megoszlottak az eredmények, a válaszadók többségét ez nem befolyásolja negatívan, ugyanakkor voltak, akik számára ez pozitív vagy negatív hatást gyakorolt. 
695 |a egészség 
695 |a életmód 
695 |a influencer marketing 
695 |a kvantitatív módszerek 
695 |a marketing 
695 |a online marketing 
695 |a online reklám 
695 |a sport 
700 1 |a Tóth Andrea  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58076/1/Bi%CC%81ro%CC%81%20Zsanett_%20Za%CC%81ro%CC%81dolgozat_Az%20influenszer%20markeitng%20szerepe%20a%20sportol%C3%A1si%20szok%C3%A1sok%2C%20%C3%A9s%20trendek%20alak%C3%ADt%C3%A1s%C3%A1ban.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58076/2/nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2025.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58076/3/BI%CC%81RO%CC%81_ZSANETTszakdolgozatBiralat_TothAndrea_06012025.pdf  |z Dokumentum-elérés