Két választás, egy taktika-Politikai kommunikációs stratégiák a 2016-os amerikai és a 2018-as magyarországi választási kampányok során

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Badik Fanni
Other Authors: Bajomi-Lázár Prof. Dr. Péter
Hegedűs Barbara
Format: Thesis
Kulcsszavak:dezinformáció
Donald Trump
médiakörnyezet
Orbán Viktor
politikai kommunikáció
populizmus
választási kampány
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58106

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58106
005 20250923125610.0
008 250923suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Badik Fanni 
245 1 0 |a Két választás, egy taktika-Politikai kommunikációs stratégiák a 2016-os amerikai és a 2018-as magyarországi választási kampányok során  |c Badik Fanni  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A kutatásom során összehasonlítottam a 2016-os amerikai elnökválasztási és a 2018-as magyarországi országgyűlési választási kampány politikai kommunikációs stratégiáit. Szekunder kutatási módszert alkalmaztam, azaz szakirodalmakat, korábbi kutatásokat és folyóiratokban megjelent cikkeket tanulmányoztam. A dolgozatom célja az volt, hogy megnézzem, a vizsgált kampányok alatt a dezinformációk milyen szerepet játszottak a választások végkimenetelében. Ezen felül összevetettem Donald Trump mint kihívó és Orbán Viktor mint inkumbens kommunikációs stratégiáit az adott időszakokban, például kitértem az előnyben részesített közösségimédia platformokra, a kampányüzeneteikre és a televíziós megjelenéseikre. Az eredményeim azt mutatják, hogy mindkét kampány szerves részét képezták a dezinformációk, álhírek, összeesküvéselméletek, azonban az inkumbens- kihívó szerepkört, a politikai- és médiakörnyezetet eltérő módon használták ki a szóban forgó politikusok a választópolgárok megnyerése érdekében. Kitértem még a dolgozatom során arra, hogy mi a populizmus fogalma, és az általam vizsgált szakirodalmak kit tekintenek populista politikusnak. Áttekintettem a szűrőbuborékok hatását a közösségi médiát használókra, valamint lényegesnek tartottam kiemelni, hogy a dezinformációk értelmezése politikai szimpátiától is függ. 
695 |a dezinformáció 
695 |a Donald Trump 
695 |a médiakörnyezet 
695 |a Orbán Viktor 
695 |a politikai kommunikáció 
695 |a populizmus 
695 |a választási kampány 
700 1 |a Bajomi-Lázár Prof. Dr. Péter  |e ths 
700 1 |a Hegedűs Barbara  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58106/1/Szakdolgozat-ke%CC%81sz.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58106/2/B%C3%ADr%C3%A1lati%20lap%20Badik%20Fanni%20PDF.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58106/3/k%C3%BCls%C5%91%20konzulens%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C3%A9s_Badik%20Fanni.pdf  |z Dokumentum-elérés