21. századi készségek a munkaerőpiacon – A Z generációs munkavállalók követelményrendszere
Saved in:
| Main Author: | |
|---|---|
| Other Authors: | |
| Format: | Thesis |
| Kulcsszavak: | 21.századi készségek emberi erőforrás menedzsment generációs különbségek munkaerőpiaci helyzet Z generáció |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/58328 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg58328 | ||
| 005 | 20250923130541.0 | ||
| 008 | 250923suuuu hu om 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Hubert Laura | |
| 245 | 1 | 0 | |a 21. századi készségek a munkaerőpiacon – A Z generációs munkavállalók követelményrendszere |c Hubert Laura |h [elektronikus dokumentum] |
| 520 | 3 | |a Dolgozatom célja a Z generáció munkaerőpiaci helyzetének feltérképezése volt a 21. századi készségek témakörén keresztül. Célom volt megvizsgálni, melyek azok a készségek, amelyek jelenleg a legszükségesebbek egy karrierút bejárásához, illetve, hogy a HR szakemberek és Z generációs munkavállalók milyen elvárásokat állítanak fel egymással szemben. A szakirodalmi áttekintés során a fő fókusz a munkaerőpiacon lévő generációk különbségeinek ismertetésén, a munkaerőpiaci trendek bemutatásán, illetve a 21. századi készségek, mint a kommunikációs készség, együttműködés, problémamegoldás és digitális kompetenciák, ismertetésén volt. Kutatásom kvalitatív módszertanon alapult, amely során Budapesten található nagy vállalatok HR szakértőit kérdeztem a témában félig-strukturált interjúk során. A szakemberek közül hárman az X generáció tagjai voltak, felsőbb pozíciókban, ketten pedig Z generációsok pályájuk elején. Ez a kettősség lehetőséget adott arra, hogy a kérdéses problémákat több generáció szemszögéből is megvizsgálhassam. Kutatásom eredményeként megismerhettem a HR szakemberek véleményét a Z generációs munkavállalókról és a munkaerőpiacról. Az elemzés során kirajzolódott, hogy a megkérdezett HR szakemberek a kommunikációs képességet tartják jelenleg a legfontosabb készségnek. Ezt szorosan követi az együttműködési képesség, a proaktivitás és digitális készségek. A szakemberek által bizonyosságot kaptam a szakirodalomban olvasottakra, a Z generációs munkavállalók számára valóban rendkívül fontos lett a munka-magánélet egyensúly fenntartása, a rugalmasság, a home-office lehetőség, a szakmai fejlődés és természetesen fizetési elvárásuk is más, mint a korábbi generációké. | |
| 695 | |a 21.századi készségek | ||
| 695 | |a emberi erőforrás menedzsment | ||
| 695 | |a generációs különbségek | ||
| 695 | |a munkaerőpiaci helyzet | ||
| 695 | |a Z generáció | ||
| 700 | 1 | |a Csordásné Tóth Zsófia |e ths | |
| 700 | 1 | |a Fajt Dr. Balázs |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58328/1/hubert_laura_hwz1rj.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58328/2/BA_O_hubert_laura.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58328/3/Hubert%20Laura_szakdolgozat%20b%C3%ADr%C3%A1lat%20k%C3%BCls%C5%91.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58328/4/Hubert%20Laura.pdf |z Dokumentum-elérés |