A Shared Service Center működési modellje és hatékonysága a vállalati menedzsmentben A Nissan SSC elemzése

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Bartha Gábor
Other Authors: Aranyosi-Török Hajnalka
Réthi Dr. Gábor
Format: Thesis
Kulcsszavak:gazdasági szolgáltatás
kiszervezés
könyvelés
kutatási eredmények
vállalati pénzügyek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58359

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58359
005 20250923130620.0
008 250923suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Bartha Gábor 
245 1 2 |a A Shared Service Center működési modellje és hatékonysága a vállalati menedzsmentben  |b A Nissan SSC elemzése  |c Bartha Gábor  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatomban arra kerestem a választ, hogy a Nissan budapesti szolgáltató központja(angolul: Shared Service Center, rövidítve SSC) milyen konkrét lépésekkel, folyamatokkal ésszervezeti megoldásokkal teszi hatékonyabbá a vállalat működését és növeli a globálisversenyképességét. Dolgozatom elején a bevezetés után, szakirodalmi feldolgozást végeztem atéma megfelelő bemutatása végett. A munkám során interjúkat készítettem különböző pozíciójúmunkavállalókkal, és a konzultációkat a kvalitatív kutatás módszereivel igyekeztemfeldolgozni, amelyet szakdolgozatom tárgyalási részében részletesen is analizáltam. Végül,eredményeim tanulmányozása után konkrét javaslatokat tettem arra vonatkozóan, hogy milyenterületeken látok fejlesztési lehetőségeket a szolgáltató központ üzemeltetését illetően.Kutatásom alapján arra jutottam, hogy az adminisztratív és támogató feladatok egy helyregyűjtése, az automatizálás, a digitalizáció, valamint az egységes vállalati folyamatok jelentősencsökkentik a működési költségeket és rugalmasabbá teszik a szervezetet. Emellett az is kiderült,hogy az SSC szervesen illeszkedik a Nissan globális hálózatába, és kulcsszerepet játszik anemzetközi együttműködésben, a tudás megosztásában és a szolgáltatások egységesítésében. Adolgozatban kitérek arra is, hogy a munkavállalók milyen nehézségekkel szembesülnek napmint nap, mint például a monotonitás, a fluktuáció, az innovációs képesség megőrzése, vagy atechnológiai fejlődéssel való lépéstartás. Kutatásom korlátos, nem tekinthető reprezentatívnak,viszont azt gondolom, hogy javaslataim hasznosak és ezzel együtt is teljes értékűnektekinthetőek. Összességében úgy gondolom, hogy egyetemi éveim egyik legnagyobb kihívása,de egyben leghasznosabb feladata is volt ez a szakdolgozati munka. 
695 |a gazdasági szolgáltatás 
695 |a kiszervezés 
695 |a könyvelés 
695 |a kutatási eredmények 
695 |a vállalati pénzügyek 
700 1 |a Aranyosi-Török Hajnalka  |e ths 
700 1 |a Réthi Dr. Gábor  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58359/1/Bartha_G%C3%A1bor_YRIARF.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58359/2/BA_O_Bartha_Ga%CC%81bor.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58359/3/BA_B_Aranyosi-To%CC%88ro%CC%88k_Hajnalka%20V3.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58359/4/szakdolgozat-biralat_Bartha_Ga%CC%81bor.pdf  |z Dokumentum-elérés